خبرگزاری کار ایران

با گشایش خطوط اعتبار اسنادی چین صورت می‌گیرد؛

احداث۵ تصفیه‌خانه فاضلاب در سواحل خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۸۷۵

در این قرارداد ۴۶ میلیون یورو(حدود ۱۹۰ میلیارد تومان) برای احداثپنج تصفیه‌خانه پیشرفته فاضلاب به ظرفیت ۲۳۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و جمعیت زیرپوشش یک میلیون و ۱۴۵ هزار نفر در سال افق طرح اختصاص می‌یابد که با بهره‌گیری از فناوری روز جهان ظرف مدت ۳۶ ماه طراحی، احداثو آماده بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان از احداثپنج تصفیه‌خانه فاضلاب در سواحل خلیج فارس با استفاده از خطوط اعتبار اسنادی چین خبر داد.

به‌گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، " علی‌اکبر علیمرادی " گفت: با گشایش خطوط اعتبار اسنادی چین در پروژه‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی ایران، تنها طرح پذیرفته‌شده از سوی وزارت نیرو مبنی بر احداثتصفیه‌خانه‌های پیشرفته فاضلاب در پنج شهر ساحلی جنوب ایران در استان خوزستان از میان پنج طرح بزرگ اولویت‌دار پیشنهادی در کشور، مورد توافق نهایی با فاینانسورهای چینی قرار گرفته است.

وی افزود: با توافق بزرگ اقتصادی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران و چین، شرکت آب و فاضلاب خوزستان موفق شد با پیگیری‌های به‌عمل آمده از سوی وزارت نیرو، آبفای کشور و استانداری خوزستان با فاینانسور چینی به توافق برسد و در آینده نزدیک اعتبار فاینانس چینی‌ها برای احداثپنج تصفیه‌خانه پیشرفته مبتنی بر جدیدترین فرآیندهای تصفیه فاضلاب در شهرهای ساحلی آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و بندرامام خمینی وارد کشور می‌شود.

به‌گفته وی، در این قرارداد ۴۶ میلیون یورو(حدود ۱۹۰ میلیارد تومان) برای احداثپنج تصفیه‌خانه پیشرفته فاضلاب به ظرفیت ۲۳۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و جمعیت زیرپوشش یک میلیون و ۱۴۵ هزار نفر در سال افق طرح اختصاص می‌یابد که با بهره‌گیری از فناوری روز جهان ظرف مدت ۳۶ ماه طراحی، احداثو آماده بهره‌برداری می‌شود.

رییس هیات‌مدیره شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه‌ها تا دو سال برعهده سرمایه‌گذار است، از ایجاد ظرفیت آموزش تخصصی مناسبی برای کارشناسان و نیروهای ستادی و اداره‌های تابعه با فناوری روز جهان در زمینه بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های پیشرفته فاضلاب خبر داد.

وی افزود: احداثاین تصفیه‌خانه‌ها در راستای تکمیل بهره‌برداری اصولی از شبکه‌های فاضلاب در دست اجرا و گامی مثبت در جهت حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی رودخانه‌های استان خواهد بود.

• مذاکره با سرمایه‌گذاران کشورهای سوییس، هلند، کره‌جنوبی و مالزی برای مشارکت در طرح‌های آب و فاضلاب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان سپس با اشاره به عقد تفاهم‌نامه همکاری میان یک شرکت مطرح چینی با شرکت آبفای خوزستان به میزان ۵۰۰ میلیون دلار، از تمایل سرمایه‌گذاران کشورهای سوییس، هلند، کره‌جنوبی و مالزی برای مشارکت در اجرای طرح‌های بزرگ آب و فاضلاب استان خوزستان خبر داد.

علیمرادی گفت: آب و فاضلاب خوزستان همواره با ارایه طرح‌ها و پروژه‌هایی درصدد توسعه راهکارهای تامین منابع مالی به‌منظور تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی و بهبود سطح خدمات‌رسانی به مردم بوده است و در همین راستا با هماهنگی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و استانداری خوزستان، مذاکره‌های مقدماتی متعددی جهت جذب سرمایه‌گذارانی از کشورهای مختلف جهان ازجمله چین، کره‌جنوبی، سوییس، هلند و مالزی برای اصلاح شبکه‌های آب و فاضلاب استان و احداثتصفیه‌خانه‌های فاضلاب و دستگاه‌های آب شیرین کن صنعتی در حال انجام است.

وی اذعان کرد: با توجه به روند کاهشی تخصیص اعتبار عمرانی و رویکرد دولت مبنی بر کاهش وابستگی به اعتبار دولتی در بودجه‌های سنواتی، استفاده از تمامی راه‌ها و ظرفیت‌های قانونی ممکن نظیر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی داخلی و خارجی، فاینانس، بیع متقابل، اوراق مشارکت، خرید تضمینی و… در دستورکار شرکت آبفای خوزستان قرار گرفت به نحوی که در زمان حاضر آب و فاضلاب خوزستان یکی از شرکت‌های پیشرو صنعت آب و فاضلاب در کشور محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز