خبرگزاری کار ایران

ارتش اوکراین و جدایی‌طلبان آتش‌بس اعلام کردند

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۸۳۰

جدایی طلبان لوهانسک در شرق اوکراین و ارتش این کشور امروز توافق کردند تا از تاریخ پنجم دسامبر در نقاط مرزی و از تاریخ ششم دسامبر به‌طور کامل استفاده از هرگونه سلاح سنگین را متوقف ‌کنند.

ارتش اوکراین و جدایی طلبان لوهانسک امروز - سه‌شنبه - بر سر برقراری آتش‌بس در ماه دسامبر توافق کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از ایتارتاس، بنا بر اعلام ناظران سازمان همکاری و امنیت اروپا جدایی طلبان لوهانسک در شرق اوکراین و ارتش این کشور امروز توافق کردند تا از تاریخ پنجم دسامبر در نقاط مرزی و از تاریخ ششم دسامبر به‌طور کامل استفاده از هرگونه سلاح سنگین را متوقف ‌کنند.

به‌گفته ناظران سازمان همکاری و امنیت اروپا مقام‌های اوکراین و جدایی طلبان لوهانسک در جریان مذاکره‌های انجام شده در چارچوب دست‌یابی به یک آتش‌بس کلی با توقف درگیری در ماه دسامبر موافقت کردند.

همچنین مقام‌های کی‌یف و لوهانسک موافقت کردند تا نیروها و تجهیزات نظامی خود را از مناطق مورد درگیری در شرق اوکراین عقب بکشند.

نیروهای نظامی ارتش اوکراین و جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق این کشور پس از امضای آتش‌بس در ماه سپتامبر گذشته، درگیری‌های شدیدی با هم داشته‌اند که به کشته شدن ده‌ها نیروی نظامی و غیرنظامی در این مناطق منجر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز