خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

مقابله با آسیب‌های اجتماعی چالش اصلی سازمان بهزیستی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۸۱۶

اصلی‌ترین چالش‌‌های پیش روی این سازمان مقابله با آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف و همچنین فراهم کردن بستر مناسب‌ برای گروه‌های مختلف از جمله سالمندان، معلولان و کودکان است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تعداد زنان کارتن‌خواب رو به افزایش است که باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش ایلنا، همایون هاشمی در یکصد و پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران اظهارکرد: اگرچه سازمان بهزیستی در بحثساماندهی کارتن خواب‌ها چه در بخش زنان و مردان اقداماتی را انجام داده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۲۸ هزار مرکز تحت نظارت سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند که این مراکز غیر دولتی هستند که قسمت عمده‌ای از خدمات بهزیستی توسط سمن‌ها ارائه می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: موضوع سلامت اجتماعی و طب پیشگیری از موضوعات حائز اهمیت است که شهرداری‌ها باید در این زمینه اقداماتی را انجام دهند.

هاشمی با تاکید بر اینکه چاره‌ای جز مدیریت مشارکتی در رفع آسیب‌ها و چالش‌های موجود نداریم، گفت: باید از ظرفیت شرکا، خیرین استفاده کامل شود تا بتوانیم به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی این سازمان را مقابله با آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف و همچنین فراهم کردن بستر مناسب‌ برای گروه‌های مختلف از جمله سالمندان، معلولان و کودکان دانست و گفت: در این زمینه چنانچه سایر دستگاه‌ها و بویژه شهرداری‌ها همکاری داشته باشند می‌توان به موفقیت‌های بیشتری نسبت به گذشته دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود تمامی مجوزهای لازم برای برخورد با آسیب‌های اجتماعی از بهزیستی دریافت شود چرا که سازمان بهزیستی بالغ بر ۱۵۹ فعالیت را در کشور مدیریت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به نگرش سیستمی و هماهنگی در برخورد با آسیب‌های اجتماعی، کنترل و رفع آنها گفت: در این زمینه چنانچه این نگرش فی ما بین شهرداری‌ها و سازمان بهزیستی و سایر دستگاه‌ها شکل بگیرد اقدامات موثری صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در حوزه کودکان کار و متکدیان علی‌رغم اینکه اقداماتی انجام شده است اما برخی از این کارها به صورت موازی بوده و باید به یک تعریف مشخص در این زمینه برسیم و در این بخش نیاز به همکاری نیروی انتظامی، قوه قضاییه، شهرداری‌ها و در نهایت بهزیستی است.

هاشمی ادامه داد: در بحثمناسب‌سازی علی‌رغم اقداماتی که در شهرداری‌ها صورت گرفته است اما با شرایط خوبی روبرو نیستیم چرا که سرانه مناسب‌سازی در کشور زیر ۲۰ درصد است.

وی با اشاره به برگزاری به جلسات ستاد مناسب‌سازی گفت: این جلسات با حضور وزیر کشور برگزار می‌شود و مصوبات خوبی را نیز در پی داشته است.

هاشمی ادامه داد: موضوع مناسب‌سازی مهمترین دغدغه سازمان بهزیستی، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تسهیلات ویژه شورای شهر برای معلولان گفت: سال گذشته شبکه ایاب و ذهاب ویژه معلولان با حمایت شورای شهر تهران راه اندازی شد که این موضوع را به فال نیک می‌گیریم.

هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه تهران این ظرفیت را دارد که به شهر بدون مانع تبدیل شود گفت: سازمان بهزیستی آمادگی این را دارد که این طرح را به صورت پایلوت در چند منطقه تهران اجرا کند.

وی با اشاره به آمار مددجویان تحت پوشش این سازمان گفت: بالغ بر ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند که از خدمات مستمر این سازمان استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به شناسایی و جمع‌آوری تعدادی از کودکان خیابانی و متکدیان گفت: در شش ماهه امسال بالغ بر ۲۰۰۰ نفر از این افراد شناسایی و ساماندهی شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز