خبرگزاری کار ایران

دریادار سیاری:

صنعتی سازی و استفاده از علوم دانشگاهی در نیروی دریایی ارتش نهادینه شده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۷۲۸

خط تولید در نیروی دریایی ارتش چندان پیش رفت که امروز شاهد موج دو این توانمندیها هستیم که توانمندی ای بیشتر از زیردریایی جماران را دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از توانمندی این نیرو در صنعتی کردن علوم دانشگاهی برای تأمین تجهیرات این نیرو خبر داد.

به گزارش ایلنا، دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دریادار دوم حکیمی، فرمانده دانشگاه علوم دریایی نوشهر و نبی الشرجبی، استاد دانشگاه بیروت در برنامه موج روز از رادیو ایران به تبیین دستاوردهای نظامی نیروی دریایی ارتش پرداختند.

سیاری، در این برنامه ضمن اشاره به این که تحریم باعثشد نیروی دریایی اقدام به ساخت قطعات و تجهیزات لازم کند، گفت: خط تولید در نیروی دریایی ارتش چندان پیش رفت که امروز شاهد موج دو این توانمندیها هستیم که توانمندی ای بیشتر از زیردریایی جماران را دارد.

وی ضمن معرفی ناوشکن سهند اظهار داشت: سهند ناوشکنی است که در ۲۹ فروردین ۶۷ در مقابله با استکبار جهانی ایستادگی کرد و همه کارکنان آن به درجه رفیع شهادت رسیدند. این سازه یک رکورد شکنی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که طی آن، ساخت سازه ای که به طور معمول سه سال طول می کشد، در فاصله زمانی یک ساله صورت گرفت. در حالی که بسیاری از توانمندی های ناوشکن سهند دو برابر جماران است.

سیاری با تأکید بر این که نیروی دریایی ارتش روابط خود را با دانشگاه های کشور تقویت کرده است، گفت: تلاش می کنیم که روز به روز ارتباطاتمان را بیشتر کنیم و امروز به این توانمندی دست یافته ایم که می توانیم دانشگاهیان را در ساخت تجهیزات نیروی دریایی به کار بگیریم.

دریادار دوم خرداد حکیمی، فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر نیز در این برنامه رادیویی ضمن اشاره به تأمین امنیت منطقه از سوی نیروی دریایی کشورمان، دستآورد ناوشکن سهند را نتیجه بهره برداری شایسته از تجارب گذشته این نیرو دانست.

نبی الشرجبی، استاد دانشگاه بیروت نیز با تبیین این که ایران راهبرد بلند مدت دریایی تا سال ۲۰۲۵را در نظر دارد، گفت: ایران می کوشد تا کنترل کشتی ها را در خلیج فارس تا باب المندب در دست بگیرد.

وی افزود: تهران می تواند کنترل کشتیرانی تا اقیانوس آرام را بر دست گیرد. همچنین در عمل، کانال سوئز را تحت پوشش دهد. ایران قدرتی به دست آورده که کشورهای منطق توان رقابت با آن را ندارند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز