خبرگزاری کار ایران

حسن روحانی در بدو ورود به استان گلستان؛

راه آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان برای توسعه منطقه اهمیت بسیاری دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۶۵۹

قرار است فردا(چهارشنبه) پروژه عظیم خط آهن سه جانبه ایران، ترکمنستان و قزاقستان با حضور روسای جمهوری این سه کشور در اینچه برون نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان افتتاح شود. طول این خط آهن حدود ۹۲۰ کیلومتر است که ۸۵ کیلومتر آن در خاک ایران، ۷۰۰ کیلومتر در خاک ترکمنستان و ۱۴۰کیلومتر در خاک قزاقستان قرار دارد.

رییس جمهوری گفت: راه آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان برای توسعه کریدور جدیدی از شمال به جنوب است که برای توسعه ایران و منطقه اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در بدو ورود به فرودگاه گرگان در جمع خبرنگاران افزود: این راه آهن می تواند برای ارتقای ارتباطات سیاسی، اقتصادی و توسعه ای بسیار موثر باشد.

وی اظهار داشت: راه آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان که شرق دریای خزر و ایران را به کشورهای آسیای مرکزی متصل می کند،

روحانی قرار است از فرودگاه به ورزشگاه آزادی گرگان برود و در جمع پرشور مردم گلستان سخنرانی کند.

علاوه بر برنامه هایی که امروز برای دهمین سفر داخلی رییس جمهوری پیش بینی شده، قرار است فردا(چهارشنبه) پروژه عظیم خط آهن سه جانبه ایران، ترکمنستان و قزاقستان با حضور روسای جمهوری این سه کشور در اینچه برون نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان افتتاح شود. طول این خط آهن حدود ۹۲۰ کیلومتر است که ۸۵ کیلومتر آن در خاک ایران، ۷۰۰ کیلومتر در خاک ترکمنستان و ۱۴۰کیلومتر در خاک قزاقستان قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز