خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مردم از فساد مالی تأمین اجتماعی بیشترین زیان را دیدند

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۳۰۴

«در هر جایی که قاضی صلاح بداند و بخواهد(مانند پرونده بابک زنجانی که نماینده سازمان در دادگاه حضور یافت و اطلاعات و توضیحات لازم را در این باره داد) نماینده سازمان حاضر می‌شود، علاوه بر آن ما خودمان همه موضوعات مربوط به تخلفات را پیگیری می‌کنیم.»

مدیر عامل سازمان تأمین‌ اجتماعی درباره پرونده تخلفات مالی این سازمان در دولت قبل گفت: مواردی که قابلیت جلوگیری داشتند در مدیریت فعلی متوقف شده‌اند.

سید تقی‌ نوربخش در گفتگو با ایلنا در این باره توضیح داد: مواردی از تخلف وجود داشته که در حال وقوع بودند اما هنوز اتفاق نیافتاده بودند. در این موارد سازمان توانسته است از وقوع آنها در ابتدای کار جلوگیری کند که به برخی از آن‌ها در گزارش تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی نیز اشاره شده است.

وی ادامه داد: مواردی دیگری نیز وجود دارند که باید از طریق مراجع قضایی و حقوقی پیگیری شوند و باید پرونده‌های آنها در محاکم و مراجع قضایی مطرح و توسط آنها اقدام شود.

نوربخش در پاسخ به این سوال که مبلغ ۱۵۰میلیون تومانی که گفته می‌شود در دوران آقای مرتضوی به صورت غیر قانونی به یک تهیه‌کننده تلویزیون داده شده بود٬ به سازمان برگشته است یا خیر٬ بیان کرد: در اینگونه موارد٬ مرجع قضایی باید پیگیری کند، زیرا درمورد موضوعات و تخلفات اتفاق افتاده باید مراجع قضایی وارد شوند و نیاز به حکم است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ‌آیا نماینده کنونی سازمان تامین‌اجتماعی در جلسات دادگاه مربوط به تخلفات حضور دارد؟ اظهار کرد: بله٬ در هر جایی که قاضی صلاح بداند و بخواهد _ مانند پرونده بابک زنجانی که نماینده سازمان در دادگاه حضور یافت و اطلاعات و توضیحات لازم را در این باره داد _ نماینده سازمان حاضر می‌شود، علاوه بر آن ما خودمان همه موضوعات مربوط به تخلفات را پیگیری می‌کنیم.

وی درباره تاثیر پرونده تخلفات مالی گذشته در برنامه‌های آتی این سازمان گفت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه‌ای و اجتماعی است که مهم‌ترین تولید آن امنیت اجتماعی است. یعنی باید کارفرما و کارگر مطمئن باشند اگر حق بیمه‌ای را پرداخت کرده‌اند٬ این حق بیمه در جهت ماموریت‌های سازمان هزینه می‌شود و همچین به نحوی ذخیره‌سازی می‌شود که بتواند پاسخگوی نیازهای آینده آنها باشد.

نوربخش اضافه کرد: باید بتوانیم یک فضای امنیت روانی را بعد از آنکه سازمان یک دوره پرحاشیه را در دولت قبل تجربه کرده ایجاد کنیم و فضا را حدقل به دوره ماقبل حاشیه‌ها و ماموریت‌های اصلی خودش از جمله مأموریت‌های بیمه‌ای، درمانی و فعالیت‌ برای جذب ذخیره‌های بیمه‌گذاران و… برگردانیم.

مدیرعامل سازمان‌ تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: این امنیت باید ایجاد می‌شد که در این جهت لازم بود سازمان از حاشیه‌های ایجادشده دور شود. فکر می‌کنم توانسته‌ایم به بخش مهمی از این اهداف دست یابیم و خوشحالیم که امروز گفتمان و عملکرد سازمان در جهت ماموریت اصلی آن است.

وی افزود: امروز یک فضای اعتمادسازی بین مردم، جامعه کارگری و کارفرمایی و سازمان ایجاد شده است که آنها به این حس اعتماد دست یافتند که سازمان در حال خدمت به آنهاست.

نوربخش خاطرنشان کرد: در مورد درمان توانسته‌ایم کارهای خوبی انجام دهیم و قابل مقایسه با دولت قبل نیست و مردم آن را به خوبی لمس کرده‌اند. البته مشکلات بسیاری از جمله معیشت مستمری‌بگیران در این مسیر وجود دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه ما در دوره قبل شاهد افزایش حاشیه‌ها و غلبه آنها به مأموریت‌های اصلی سازمان بودیم٬ گفت: در این بین مردم بیشترین آسیب را دیدند، ما در طی یکسال گذشته سعی کرده‌ایم نوعی امنیت اجتماعی لازم را ایجاد کنیم.

نور بخش در پایان گفت: امروز یک پایداری مالی در سازمان ایجاد شده است؛ زمانی که ما سازمان را تحویل گرفتیم٬ پنج هزار و صدمیلیارد تومان بدهی داشت ولی خیلی خوشحالم بگویم در سال جدید هیچ دارایی فروخته نشد و مستمری‌ها نیز به موقع پرداخت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز