خبرگزاری کار ایران

در مجمع انتخاباتی؛

اصغری رییس هیات اسكواش خراسان رضوی شد

کد خبر : ۲۲۶۸۷

اصغری با 13 رای از 18 رای موجود از ایمان رضوانی نماینده خانه صنعت و معدن كشور دیگر نامزد ریاست هیات اسكواش استان پیشی گرفت.

مجمع انتخاب رییس هیات اسكواش خراسان رضوی با 2 كاندیدا امروز در محل اداره كل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این مجمع با حضور رییس فدراسیون اسكواش كشور، معاون امور توسعه ورزش اداره كل ورزش و جوانان استان و نمایندگان هیات‌های شهرستان های فعال، بازیكنان، مربیان، داوران باشگاه های اسكواش خراسان رضوی برگزار شد.

بنا بر این گزارش در این مجمع غلامحسن اصغری با 13 رای از 18 رای موجود از ایمان رضوانی نماینده خانه صنعت و معدن كشور دیگر نامزد ریاست هیات اسكواش استان پیشی گرفت و به مدت 4 سال به عنوان رییس این هیات انتخاب شد.

مهندس مسعود سلیمانی رییس فدراسیون اسكواش كشور در این مجمع با اشاره به وجود امكانات و نیروی انسانی و مدیران با تجربه در خراسان رضوی عنوان كرد: مشهد ظرفیت های زیادی برای ایجاد پایگاه دائم نخبه پروری و استعدادیابی در ورزش اسكواش دارد.

وی به وجود امكانات ورزش اسكواش در مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی و هتل پارس مشهد اشاره و بر لزوم ایجاد یك سالن اختصاصی اسكواش در مشهد تاكید كرد.

سلیمانی گفت: برگزاری مسابقات جایزه بزرگ بین المللی اسكواش در سطح استان در معرفی این ورزش و جاذبه های فرهنگی شهر مشهد به جهان موثر خواهد بود.

رییس فدراسیون اسكواش كشور ضمن اشاره به كمبودهای استان خراسان رضوی در بعد اموزشی اظهار داشت: آذرماه امسال میزبانی دو كلاس آموزشی داوری و مربیگری به خراسان رضوی واگذار شد و سهمیه بیشتری برای شركت كنندگان این استان در كلاس سطح دو آسیایی اسكواش در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به انتخاب نام فارسی «كوبان» برای این ورزش اشاره كرد و افزود: با استفاده از واژه فارسی به عنوان اولین فدراسیون به دنبال گسترش و همگانی نمودن این ورزش در تمامی نقاط كشور هستیم.

ایمان رضوانی كه به عنوان نماینده خانه صنعت و معدن كشور 5 رای از مجموع آراء این مجمع را به خود اختصاص داد، با بیان اینكه رییس هیات باید كارآفرین باشد، اظهار داشت: ورزش امروزه یک صنعت محسوب می شود و هیات های ورزشی باید به بنگاه های اقتصادی و درآمدزا تبدیل شوند.

وی با اعلام آمادگی برای آغاز عملیات ساخت سالن اختصاصی اسكواش ظرف مدت 10 روز آینده بدون نیاز به بودجه اداره كل، عنوان كرد: بودجه های اختصاص داده شده از سوی اداره كل باید صرف شهرستان هایی كه صنایع بزرگ را در اختیار ندارند، شود.

غلامحسن اصغری دیگر كاندیدای پست ریاست هیات اسكواش خراسان رضوی كه چند ماهی نیز به عنوان سرپرست این هیات فعالیت می كرد پس از انتخابش در پایان مجمع به عنوان رییس هیات گفت: در حال حاضر هیات استان دو كورت اختصاصی روباز دارد كه در تمامی فصول نمی توان از آن استفاده كرد.

وی ضمن تاكید بر توسعه زیرساخت ها اظهار داشت: اقدامات اولیه سالن اختصاصی در مجموعه ورزشی سجاد انجام شده است و با جذب اعتبارات لازم از استانداری عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.

اصغری با اشاره به این كه به دنبال توسعه این ورزش در شهرستان ها هستیم، گفت: 8 شهرستان برخوردار از امكانات اولیه را شناسایی كرده ایم تا ورزش اسكواش را با استفاده از امكانات مشترك سالن‌های این شهرستان ها با هزینه كمتر توسعه دهیم.

وی افزود: با همكاری شهرداری مشهد در 4 پارك این شهر كورت های روباز ایجاد خواهد شد و هیات نیز آمادگی اعزام مربی و در اختیار قرار دادن امكانات ورزش اسكواش را به صورت رایگان در این پارك ها دارد.

وی ضمن تاكید بر اهمیت آموزش رشته اسكواش به سنین پایه بیان داشت: در مرحله اول با اعزام مربی به مدارسی كه از دیوار مناسب برخوردار هستند و در اختیار قرار دادن وسایل انجام ورزش اسكواش در مهد كودك ها به دنبال توسعه نیروی انسانی و ورزشكار هستیم.

رییس جدید هیات اسکواش خراسان رضوی در پایان ابراز امیدواری كرد: با كمك، همدلی و استفاده از نظرات افراد متخصص و تحصیلكرده آینده ای روشن در شان اسكواش خراسان رضوی داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز