خبرگزاری کار ایران

لیگ قهرمانان اروپا؛

صعود 8 تیم به مرحله یک هشتم قطعی شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۵۴

آژاکس 4 امتیازی و منچسترسیتی 3 امتیازی در هفته پایانی رقابتها برای کسب سهمیه صعود به لیگ اروپا می جنگند.

هفته دوم از دور برگشت مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته با برگزاری 8 دیدار به پایان رسید که طی آن صعود تیم های رئال مادرید و دورتموند به همراه 6 تیم دیگر به دور بعدی رقابتها قطعی شد.

به گزارش ایلنا، در گروه  D که گروه مرگ رقابتها لقب گرفته منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد و در حضور بیش از 45 هزار تماشاگر تنها به یک پیروزی مقابل رئال مادرید نیاز داشت تا کور سوی امید خود به صعود از این گروه را زنده نگه دارد. اما بازی در نهایت با تساوی 1-1 به پایان رسید تا تیم روبرتو مانچینی برای دومین سال پیاپی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان از دور رقابتها حذف شود.

در این بازی "کریم بنزما" در دقیقه 10 رئال را پیش انداخت اما "سرخیو آگوئرو" با پنالتی دقیقه 73 نتیجه را به تساوی کشاند. در دیگر بازی گروه دورتموند در آمستردام با نتیجه جالب 4 بر یک آژاکس را در هم کوبید تا صعود خود به دور بعدی را به عنوان تیم نخست گروه تضمین کند. "ماریو گوتزه" در دقایق 8 و 36 و "روبرت لواندوفسکی" در دقایق 41 و 67 گل های دورتموند را در این بازی به ثمر رساندند.

به این ترتیب آژاکس 4 امتیازی و منچسترسیتی 3 امتیازی در هفته پایانی رقابتها برای کسب سهمیه صعود به لیگ اروپا می جنگند.

در گروه A تیم از پیش صعود کرده پورتو در خانه با نتیجه 3 بر صفر از سد دیناموزاگرب گذشت. "لوچو گونزالس" (20)، "ژوائو موتینیو" (67) و "سیلوستر وارلا" (85) گل های پورتو را در این بازی به ثمر رساندند. در دیگر دیدار این گروه نیز پاری سن ژرمن موفق شد با دو گل دقایق 45 و 52 "اسکیل لاوتزی" در اوکراین دینامو کیف را از پیش رو بردارد. در این گروه صعود تیم های پورتو و پاری سن ژرمن قطعی شده اما بازی های هفته پایانی جایگاه تیم اول و دوم گروه را مشخص می کند.

در گروه B آرسنال در حضور نزدیک به 60 هزار تماشاگر ورزشگاه امیریتس موفق شد با پیروزی دو بر صفر مقابل مون‌پولیه صعود خود به دور بعدی را قطعی کند. "جک ویلشر" در این بازی بعد از 2 سال برای آرسنال گلزنی کرد و "لوکاس پودولسکی" هم گل دوم توپچی ها را به ثمر رساند. شالکه نیز با تک گل دقیقه 77 "کریستین فوکس" از سد المپیاکوس گذشت تا امید این تیم یونانی را برای صعود به دور بعدی از بین ببرد. شالکه با 11 و آرسنال با 10 امتیاز صعود خود به دور بعدی را تضمین کردند.

در گروه C نیز میلان در بلژیک با نتیجه 3 بر یک اندرلشت را شکست داد تا در کنار مالاگا به جمع 16 تیم پایانی رقابتها راه پیدا کند. "استفان الشراوی" (47)، "فیلیپ مکسس" (71) و "الکساندر پاتو" (90) گل های میلان را در این بازی به ثمر رساندند. مکسس مدافع میلان در این بازی با یک ضربه برگردان دروازه اندرلشت را باز کرد. در روسیه، زنیت بعد از اینکه دو بر صفر از مالاگا عقب افتاد نتیجه را به تساوی کشاند اما یک امتیاز آنها باز هم برای حفظ امید صعودشان به دور بعدی کافی نبود.

نتایج کامل این رقابت‌ها به شرح زیر است:

گروه A

پورتو 3 – دیناموزاگرب صفر

دیناموکیف صفر – پاری سن ژرمن 2

گروه B

آرسنال 2 – مون پولیه صفر

شالکه یک – المپیاکوس صفر

گروه C

زنیت 2 – مالاگا 2

اندرلشت یک – میلان 3

گروه D

آژاکس یک – دورتموند 4

منچسترسیتی یک – رئال مادرید یک

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز