خبرگزاری کار ایران

در شهر هشتگرد؛

کتیبه منبت کاری زیارت عاشورا بلا تکلیف مانده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۵۰

کتیبه منبت کاری زیارت عاشورا کار هنرمند هشتگردی که در دنیا بی نظیر است هم اکنون نیاز به کمک مالی مسئولان دارد تا از بین نرود.

ایلنا - هشتگرد: کتیبه منبت کاری شده زیارت عاشورا توسط هنرمند هشتگردی پس از پایان کار بلا تکلیف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از هشتگرد، سعید صدوقی هنرمند منبت کار هشتگردی است که از ۸۵ براساس علاقه خود به اهل بیت و امام حسین عیله السلام کار عظیم منبت کاری زیارت عاشورا را آغاز کرد.

پس از گذشت شش سال کار متوالی این اثر که ارتفاع آن ۴ متر و عرض آن ۱ متر ۸۵ سانتی متر است و با خط ثلت قرآنی در ۲۷ خط پی درپی که هر یک خط سه خط از زیارت عاشورا را در خود دارد و اعراب گذاری کامل کلیه کلمات و لغات زیارت عاشورا که هم اکنون در پایان کار است و روزهای آماده شدن برای رنگ کاری را می‌گذراند.

سعید صدوقی هنرمند منبت کار کتیبه زیارت عاشورا در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: هم اکنون فقط کار گلبوته‌هایی که اطراف آن باید کار شود مانده است که این کار نیاز به دو هفته کار مداوم دارد.

وی افزود: کار پس از اتمام باید برای رنگ به دست استاد رنگ کاری سپرده شود که ایشان پس از دیدن کار دستمزد خود را ۱۰ میلیون تومان عنوان کرده است و افزود که یک میلیون تومان را قبل از شروع کار دریافت می‌کند.

صدوقی عنوان کرد: من هم اکنون مبلغ درخواستی را ندارم و اگر این کتیبه تا یک یا دو ماه دیگر رنگ کاری نشود به کلی از بین می‌رود.

وی تاکید کرد: اگر کار رنگ کاری اصولی شود ماندگاری بسیار بالایی دارد زیرا جنس چوب آن از بهترین چوب‌های جنگلی تهیه شده و زیر آن کمربند کشی شده و شکستن و نابودی آن محال است.

وی گفت: اگر رنگ کاری از هم اکنون تا یک ماه دیگر آغاز نشود کلیه کلمات منبت کاری شده تکه تکه می‌شود و این اثر گرانب‌ها وبی نظیر از بین خواهد رفت.

صدوقی اضافه کرد: برخی از مسئولان وعده کمکهای مالی به بنده دادند که این مطلب را در جمع خبرنگاران عنوان کردند و در روزنامه‌ها به چاپ رساندند که مبلغ چند میلیون کمک مالی را دریافت کرده‌ام چنین مطلبی صحت ندارد زیرا اداراتی که گفتند کمک مالی می‌کنند پس از آن برنامه خبری حرفهای خود را از یاد بردند و بنده تاکنون ریالی از هیچ اداره و سازمانی نگرفته‌ام.

وی برای کار بر روی کتیبه زیارت عاشورا مکانی را در اختیار نداشت که یکی از خیرین شهر با مشاهده وی که در حال کار بر روی زیارت عاشورا است مغازه خود را برای کار در اختیار وی گذاشت که با کوچک بودن مغازه و عدم امکانات آن صدوقی کار بر روی کتیبه را در این مکان ادامه داد و هم اکنون به پایان راه نزدیک شده است، اما با اتمام کار بدون در دسترس بودن هزینه انجام رنگ کاری این کتیبه بلا تکلیف خواهد ماند.

سعید صدوقی متولد سال ۱۳۵۹ است همسر و دو فرزند دارد که فرزند بزرگ وی در سال اول دبیرستان مشغول به تحصیل است. او و خانواده‌اش در یک خانه محقر زندگی را می‌گذرانند.

.............................

كبری راسخی ماسوله

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز