خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بهشهر در مجلس:

بصیرت افزایی فرهنگ عاشورا برای نسل جوان ضروری است

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۴۱

باید آنچنان عاشورا را بی پیرایه به تصویر کشید که جوان به این درک برسد که شور عزاداری در عاشورا بدون حضور آنان تکمیل نخواهد شد.

ایلنا - بهشهر: نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بصیرت افزایی فرهنگ عاشورا برای نسل جوان ضروری است و باید با تبیین صحیح این واقعه ماندگار تاریخ اسلام، به اشاعه هر چه بیشتر این واقعه پرداخت.

به گزارش ایلنا از بهشهر، احمدعلی مقیمی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بایدآنچنان عاشورا را بی پیرایه به تصویر کشید که جوان به این درک برسد که شور عزاداری در عاشورا بدون حضور آنان تکمیل نخواهد شد.

وی بیان داشت: دشمن به خوبی می‌داند تا زمانی که فرهنگ عاشورا در بین جوانان این ملت وجود دارد آنان نخواهند توانست به اهداف شوم خود برسند وبه همین دلیل تلاش می‌کنند جوانان را از عاشورا دور کنند.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: جوانان علاقه زیادی به مذهب و ارزش‌های دینی داشته و در مسیر معنویت و کمال قدم بر می دارند.

مقیمی ادامه داد: رشد افکار دینی و علاقه به فضیلت‌های مذهبی در جوانان به ‌گونه‌ای مشاهده می‌شود که آن‌ها به انجام عبادات و شب‌ زنده‌داری پرداخته و صفا و پاکی و خلوص، در رفتار و گفتارشان موج می‌زند که اوج این عشق و خلوص در عزاداری و دسته رویهای ماه محرم مشهود است.

وی نسل جوان را پایه های تشکیل دهنده کشور دانست و افزود: کشورهای غربی تلاش بسیاری برای ساختن چهره ای قهرمان از شخصیت های ملی و علمی خود دارند ولی ما در مورد بزرگان دین و ائمه اطهار علیهم السلا‌م که ازهرلحاظ ارزنده تر و شایسته ترند، به درستی الگوپردازی نکرده ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز