خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی تبریز در بازدید از نمایشگاه کاغذ بازی:

ارایه آموزش‌های چهره‌به‌چهره در موضوع پسماند ضروری است

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۲۸۱

در حوزه خدمات شهری باید به فرهنگ سازی بپردازیم و مردم را از مزایای تفکیک زباله از مبدا آگاه کنیم.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: موضوع تفکیک از مبدا ضرورت مهمی است که تحقق آن نیازمند اجرای رویکردهای آموشی و بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و هنری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا سعید محدث، روز گذشته در حاشیه بازدید از «نمایشگاه کاغذبازی» با موضوع استفاده از کاغذهای باطله در خلق آثار هنری، اظهار داشت: در حوزه خدمات شهری باید به فرهنگ سازی بپردازیم و مردم را از مزایای تفکیک زباله از مبدا آگاه کنیم.

وی بانوان را مهمترین مخاطب این موضوع خواند و افزود: با توجه به نقش برجسته بانوان در اداره امور خانواده و همچنین تاثیر تربیتی این طیف، ارایه آموزش های چهره به چهره به بانوان، در تسریع موضوعات آموزش شهروندی به خصوص در موضوع پسماند، ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: این رویکرد، می تواند با بهره گیری از ظرفیت گروه های فعال زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد.

محدثبر لزوم تجهیز امکانات حوزه خدمات شهری تاکد کرد و گفت: این حوزه به طور مستقیم با سلامت عمومی مردم سرو کار دارد؛ بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که در شیوه هایی مثل حمل و نقل زباله با خودروهای روباز در سطح شهر، بازنگری کنیم.

وی اضافه کرد: در این راستا، برنامه ریزی های هدفمند باید در زمانبندی های مشخص، به بهبود وضعیت فعلی بینجامد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر در بخش دیگری از سخنان خود، با تقدیر از عوامل راه اندازی نمایشگاه کاغذبازی گفت: همین حرکتها خود می تواند راه گشای ذهن خلاق بسیاری از بانوان در حوزه پسماند باشد.

محدثخاطرنشان کرد: کاغذ به عنوان یکی از مهم ترین و ارزشمندترین عناصر زندگی امروز مطرح بوده و از این رو، تجددنظر در نحوه مصرف بی روّیه آن ضروری است.

محدثادامه داد: نمایشگاه کاغذ بازی، اقدام ارزشمندی است که در کنار مباحثهنری، جایگاه زیست محیطی این ماده ارزنده را یادآور می شود.

گفتنی است نمایشگاه کاغذ بازی توسط مریم کاظمی در گالری جشنواره برپا شده است.

در این نمایشگاه بیش از ۴۰ اثر هنری با استفاده از مواد بازیافتی به صورت آثار حجمی از کاغذ‌های دور ریختنی روزنامه ساخته شده اند و در معرض دید عموم قرارگرفته است. نمایشگاه کاغذ بازی تا پنجم آذر ماه به آدرس تبریز، چهارراه ۱۷ شهریور، جنب بانک ایران زمین، گالری جشنواره از ساعت ۱۶ تا ساعت ۲۰ پذیرای علاقمندان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز