خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان آمل:

فعالیت بنیاد فرهنگ آمل در حال شکل گیری است

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۲۳

متاسفانه به دلیل عدم وجود یک بنیاد هنوز نتوانستیم ناگفته های شهرمان را خوب بیان کنیم وجوانان شهرمان را با آداب ورسوم گذشته مان آشنا کنیم.

ایلنا- آمل:محمد محمدی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان آمل در جلسه هم اندیشی در خصوص فعالیت این بنیاد گفت: خوشبختانه با پیگیریهای استاد نصرالله هومند از نویسندگان ومورخین نامی کشور مجوز فعالیت بنیاد فرهنگ آمل از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی صادر شد.

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به اینکه شهرآمل به عنوان کهن ترین شهر کشور می باشد، افزود: آمل بادارابودن سابقه تاریخی، مرکز طبرستان،وجود آثار وابنیه های تاریخی، مشاهیر و بزرگان علمی و دینی متاسفانه به دلیل عدم وجود یک بنیاد هنوز نتوانستیم ناگفته های شهرمان را خوب بیان کنیم وجوانان شهرمان را با آداب ورسوم گذشته مان آشنا کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل اظهارداشت:هر آملی که به آمل عشق می ورزد باید وارد میدان شود تا با کمکهای مادی و معنوی این بنیاد شکل بگیرد که بزودی بزرگترین همایش و با حضور کلیه آملی های کشور درآمل برگزار خواهدشد.

محمدی بیان داشت: بنیاد فرهنگ آمل موسسه‏ای است فرهنگی، غیرانتفاعی، مستقل، و خصوصی که با هدف شناسایی، احیا، پاسداری، ترویج و گسترش جلوه‌ها و بنیادهای هنر و فرهنگ و تمدن آمل تاسیس شده‌است.

وی اشاره کرد: زمینه اصلی فعالیت‌های بنیاد، طرح‌ریزی، اجرا و پشتیبانی پروژه‏های پژوهشی در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ حفظ و مرمّت ابنیه تاریخی حوزه آمل،فرهنگی، و نیز گردآوری، طبقه‏‌بندی، نگهداری، و انتشار هرگونه اطلاعات و منابعی است که می‌توانند به شناسایی و روشن‌تر شدن چهره تاریخی و فرهنگی این خطّه کمک کنند و به کار پژوهشگران و دوستداران این گستره کهن بیایند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز