خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میراثفرهنگی خبر داد:

ارائه کارت‌های اعتباری سفر متناسب با میزان درآمد افراد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۱۸۳

به دنبال این هستیم؛ سفر کارتهای اعتباری متناسب با میزان درآمد هر شخص ارائه شود.

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: کارت‌های اعتباری سفر توسط چند دستگاه ساماندهی می‌شود که برخلاف سفر کارت‌های گذشته رقمی در آنها نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما در خصوص بخش ساماندهی گردشگران داخلی و همچنین ساماندهی زمانی و مکانی با آموزش و پرورش کارهای خیلی زیادی داریم، چرا که امکاناتی که آموزش و پرورش دارد در مقاطع مختلف سال به ویژه آن دوره‌ای که پیک کار گردشگری داخلی است، بسیار می‌تواند موثر وکار ساز باشد.

رئیس سازمان میراثفرهنگی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش حدود یک میلیون کارمند و ۷۵۰ هزار بازنشسته و حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون دانش آموز دارد، افزود: به دنبال این هستیم، با هماهنگی با بخشهای مختلفی که دست اندرکار گردشگری هستند؛ مانند هتلداران و آژانس‌های مسافرتی بتوانیم در ایامی مانند ایام عید و اواخر تابستان که خیلی به لحاظ گردشگری شلوغ نیست، به گونه ای سفرهای داخلی را ساماندهی کنیم که هم امکانات پذیرایی و اقامتی‌مان پر شود و هم اینکه مردم کشورمان در بخشهای مختلف بتوانند از امکانات ارزانتر و سفر ارزانتری استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در هر صورت ما در بخش ساماندهی مکانی و زمانی گردشگری داخلی جمعیت ۴ میلیون نفره بازنشستگان کل دستگاه‌های اجرایی، ۴.۵ میلیون نفره دانشجویان و یک میلیون نفره آموزش و پرورش را داریم که اگر بتوانیم برای این ۹ یا ده میلیون نفر برنامه‌ریزی کنیم و شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که اینها بیشتر سفرهای داخلی خود را به ایام معمولی و کم تراکم سال متمرکز کنند، آن وفت می‌توانیم سرویس مناسب‌تری در ایام پرتراکم مانند ایام عید به دیگر اقشار مردم ارائه دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است؛ امکاناتی مانند کارت سفر برای فرهنگیان در نظر گرفته شود یا خیر، گفت: کارت‌های اعتباری سفری توسط چند دستگاه ساماندهی می‌شود که برخلاف سفر کارت‌های گذشته رقمی در آنها نیست.

وی یادآور شد: در گذشته کسانی که این کارتها را دریافت می کردند، در بسیاری از مواقع این کارتها را به مبلغی کمتر می فروختند، بدون اینکه سفری انجام دهند و آن تسهیلاتی که ما درصدد بودیم به لحاظ فرهنگی برای خود فرهنگیان فراهم کنیم، از بین می‌رفت.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: با شرکتهای بیمه و شرکتهای سرمایه گذاری مختلف به دنبال این هستیم که سفر کارتهای اعتباری متناسب با میزان درآمد هر شخص ارائه شود و لذا هر فرد با اسنادی که ارائه می‌دهد، می‌توانداین کارتهای اعتباری را داشته باشد و هزینه آن را ظرف چند ماه با سود بسیار معقول و محدودی پرداخت کند.

وی ادامه داد: بنابراین در اینجا ما دیگر موظف نیستیم که امکاناتی را از طریق دولت ارائه دهیم و دیگر آن عوارضی هم که اشاره شد در بر نخواهد داشت و هر کس متناسب با درآمد خود یک اعتباری چند برابر درآمد خود دریافت می‌کند و با توجه به آن اعتبار می‌تواند از امکان پذیرایی و اقامتی که طرف مجموعه سرمایه‌گذاری هستند، با تخفیفات مناسب استفاده کنند.

رئیس سازمان میراثفرهنگی گفت: سه دستگاه مجری این حرکت هستند، اما وقتی که این کار انجام شد و برنامه عملیاتی شد، همه وزارتخانه و سازمان‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند و طبیعتا آموزش و پرورش به دلایل مختلف برای ما در اولویت قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین سازمان میراثفرهنگی، ‌ صنایع دستی و گردشگری و وزارت آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: در این تفاهم‌نامه زمینه هر گونه همکاری در گردشگری فراهم شده است و اگر شرایط فراهم باشد، ما برای دانش آموزان تسهیلاتی بیش از آن چیزی که وجود دارد، می‌توانیم قائل شویم برای اینکه نسل جوان و نوجوان خود را به این باور برسانیم که ایران دارای یک هویت و تمدن چند هزار ساله است و یک دوره‌ای تصمیم گیر و تعیین کننده روی کره زمین بوده است و این زمینه فرهنگی و تاریخی و تمدنی وجود دارد که ایران بتواند بار دیگر به روزهای طلایی و اوج قرنهای گذشته باز گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز