خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره شرکت پست ایران:

سرانه مرسوله پستی در ایران تنها هفت مرسوله در سال است

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۱۶۶

در حال حاضر در سطح کشور در زمینه حضور ماموران ادارات و سازمان‌ها به در منازل نوعی بی‌نظمی و بهم ریختگی وجود دارد درحالی که می‌توان تمام این کار‌ها را با یک مامور پستچی انجام داد.

عضو هیات مدیره شرکت پست ایران گفت: در نظر داریم که تا سال آینده ۳۰ هزار شغل در زمینه ICT در سطح کشور ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا نجاری در هشتمین جلسه شورای اداری، با بیان اینکه ۶۷۰ هزار دفتر پستی در جهان وجود دارد، تصریح کرد: در سال ۲۰۱۲ بیش از ۳۵۰ میلیارد نامه در دنیا توزیع شده و ۸۶ درصد جمعیت جهان به خدمات پستی دسترسی دارند.

وی تاکید کرد: ۱۴۲ کشور جهان از نظام کدپستی استفاده می‌کنند و خوشبختانه در ایران هیچ مکانی را نداریم که فاقد کدپستی ۱۰ رقمی باشد.

وی با بیان اینکه در ایران ۱۷ هزار و ۷۰۰ واحد پستی وجود دارد، گفت: در سال ۱۳۹۲ بالغ بر ۵۶۳ میلیون مرسوله پستی در ایران توزیع شده است.

نجاری خاطرنشان کرد: سرانه مرسوله پستی در جهان به ازای هر نفر در سال۴۹.۳ مورد است که این سرانه در ایران تنها هفت مرسوله در سال برای هر ایرانی است.

وی یادآور شد: در حال حاضر در سطح کشور در زمینه حضور ماموران ادارات و سازمان‌ها به در منازل نوعی بی‌نظمی و بهم ریختگی وجود دارد درحالی که می‌توان تمام این کار‌ها را با یک مامور پستچی انجام داد.

عضو هیات مدیره شرکت پست ایران اظهارکرد: در نظر داریم که تا سال آینده ۳۰ هزار شغل در زمینه ICT در سطح کشور ایجاد کنیم.

نجاری از راه اندازی سرویس پست الکترونیک ملی در کشور خبر داد و گفت: داشتن یک ایمیل ملی برای هر فرد ایرانی مسئله‌ای بسیار مهم است، چراکه شرکتهایی مثل یاهو و گوگل نمی‌توانند برای انجام این کار در کشور مناسب باشند. بنابراین یک ایمیل ملی تحت دامنه. ir را راه اندازی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: پست الکترونیک ملی ایران در حال حاضر امکان عضوگیری ۴ میلیون نفر را دارد که در ادامه ظرفیت آن بیشتر نیز خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز