خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبرداد؛

1200 نفر دانش‌آموز مداح در زنجان شناسایی شدند

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۱۶

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دانش‌آموزان در تشکل‌های دانش‌آموزی زندگی واقعی بزرگسالی خود را تجربه می‌کنند.

 زنجان ـ‌ایلنا: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اشاعه اشعار مناسب آیینی و حماسی و مورد تایید عقل و شرع از اهداف تشکیل هیئت‌های دانش‌آموزی است.

‌به گزارش خبرنگارایلنا: امیرنظری در حاشیه همایش 13 ساله‌ها، ابراز کرد: 14 کارگروه فرهنگی با تخصص‎‌های مذهبی، علمی، ورزشی، فرهنگی و بهداشتی در خصوص دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند که دانش‌آموزان با فعالیت در این گروه‎ها زندگی واقعی خود را در بزرگسالی تجربه می‌کنند و به طور حتم مداحان نوجوان امروز، در بزرگسالی مداحان بزرگی خواهند بود.

وی ادامه داد: امسال هفته بسیج با دهه اول محرم و دهه احیاء امر به معروف و نهی از منکر مقارن شده است. احیاء امر به معروف و نهی از منکر فلسفه قیام امام حسین (ع) است به همین منظور در دومین روز هفته بسیج همایش 13 ساله‌ها به منظور عزاداری شهدای نوجوان دفاع مقدس و کربلا برگزار شد که این عزاداری با حضور بیش از 2000 دانش‌آموزان از میدان انقلاب به سمت امام‌زاده سید ابراهیم (ع) برگزار شد.

نظری ادامه داد: در دهه اول محرم برنامه‌های متعددی نظیر تشکیل هیئت‌های عزاداری دانش‌آموزان، مسابقات مختلف در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و اعزام مبلغان به مدارس جهت تعمیم و پاسخ‌گویی به سوالات درخصوص فلسفه قیام امام حسین(ع)) برگزارمی‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دستورالعمل تشکیل هیئت‌های دانش‌آموزی به تمام مناطق ارسال شده است و 39 هیئت دانش‌آموزی و 14 هیئت همکاران فرهنگی فعال شده‌اند و 1200 نفر دانش‌آموز مداح شناسایی و به هیئت‌های مذهبی و مداحان جهت آموزش معرفی شده‌اند.

نظری افزود: خودسازی، تجسم عینی شیعه بودن مداحان، ارتقاء سطح علمی و معرفتی مداحان، اشاعه فرهنگ توسل به حضرات معصوم، اشاعه اشعار مناسب آیینی و حماسی و مورد تایید عقل و شرع از اهداف تشکیل هیئت‌های دانش‌آموزی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز