خبرگزاری کار ایران

ناصر ایمانی در گفت و گو با ایلنا؛

فرهادی موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۱۴۱

دکتر فرهادی سالیان سال در مدیریت اشتهار داشته و کارهای اجرایی زیادی کرده‌اند و هماکنون هم که ریاست هلال احمر را به عهده دارند. حتما این دوره مشکل خاصی برای وزیر پیشنهادی پیش نخواهد آمد مگر اینکه اتفاق ویژه‌ای بیفتد.

یک فعال سیاسی اصولگرا معتقد است مجلس با حاشیه های سیاسی‌کاری ندارد و تنها بر یک موضوع تاکید دارد و آن هم شرکت گزینه ها به خصوص نقش تخریبی شان در حوادث۸۸ است اما صرفه نظر از توانایی های آقای فرهادی که برای همه ما مشخص بوده ایشان از این جهت که بخواهد خواهد خط قرمزها را زیر پا گذاشته یا دخیل باشد در حوادث۸۸ اینطور نبوده و فکر میکنم رویکرد همه و مجلسی ها نسبت به وزیر پیشنهادی مثبت است.

ناصر ایمانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا و در پاسخ به این سوال که با توجه به سابقه اجرایی فرهادی آیا فکر می‌کنید او موفق به گذشتن از خطوط قرمز مجلس خواهد شد گفت: فکر می‌کنم ایشان موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس خواهد شد و مشکلی در این زمینه پیش نخواهد آمد.

وی افزود: مجلس روی موضوع شرکت وزیر یا وزرا در حوادثپس از انتخابات ۸۸ حساسیت داشت. دکتر فرهادی در آن موضوع فعالیت خاصی نداشتند و با توجه به سابقه وزارت ایشان و اینکه فرد توانا و از پزشکان مطرح کشور نیز هستند فکر می‌کنم ایشان موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس خواهند شد و مشکلی در این زمینه پیش نخواهد آمد.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: دکتر فرهادی سالیان سال در مدیریت اشتهار داشته و کارهای اجرایی زیادی کرده‌اند و هماکنون هم که ریاست هلال احمر را به عهده دارند. حتما این دوره مشکل خاصی برای وزیر پیشنهادی پیش نخواهد آمد مگر اینکه اتفاق ویژه‌ای بیفتد.

ایمانی تاکید کرد: مساله این است که مجلس بر شرکت وزیر در حوادث۸۸ حساسیت داشت و این جدید نیست. در خصوص دکتر نجفی هم همینطور بود که این مسئله باعثشد که وزرا مکررا پیشنهاد شوند و رای اعتماد نگیرند. به هرحال مجلس روی این موضوع حساسیت دارد و ایشان چون نقشی نداشتند٬ حتما مشکلی ایجاد نخواهد شد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه مجلس اصلا تاکید بر این نداشته که نباید گزینه‌ها حاشیه سیاسی داشته باشند ادامه داد: حاشیه‌های سیاسی به غیر از یک مورد به هیچ عنوان دلیلی بر عدم رای اعتماد نمایندگان نبوده وگرنه وزرای دیگری که تایید شدند در موضوعات سیاسی شرکت داشتند. حتی آقای فرجی دانا نیز که رای آوردند و وزیر شد به دلیل اینکه بعد از آن بزعم مجلس از افرادی استفاده کرده بود که در حوادث۸۸ نقشی داشتند٬ ایشان را استیضاح کردند. البته این نظر مجلس است و من فقط نظر آنها را فارغ از نظرات خود بیان می‌کنم.

ایمانی اظهار داشت: الان مجلس با حاشیه های سیاسی کاری ندارد و تنها بر یک موضوع تاکید دارد. اخیرا یکی از نماینده های شاخص مجلس نامه‌ای به رییس‌جمهور داد و این حق را به دولت داده بود که عزم با جناح اصلاح طلبان باشد. این مسئله نشانگر آن بود که فضای دانشگاه را با اصلاح طلبان نزدیک‌تر می‌دیدند. این بدان معنی است که مجلس مشکلی با این موضوعات ندارد تا حدی که بسیاری از وزیران در حال حاضر از اصلاح طلبان هستند و اتفاقا فعال سیاسی هم بوده‌اند بنابراین مجلس فقط با یک موضوع آن هم شرکت گزینه ها به خصوص نقش تخریبی شان در حوادث۸۸ حساسیت دارد. حتی یک‌سری از همین وزرا را به نظر می‌آید که مجلس عملکردشان را تایید می‌کند مانند وزیر جهاد و نفت ولی بر یک موضوع حساسیت دارد که کسانی که بعد از انتخابات و بعد از هشداری که مقام رهبری دادند و باز به فعالیت‌شان ادامه دادند آنها را فاقد صلاحیت برای مسئولیت و مسایل اجرایی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: صرفه نظر از توانایی‌های آقای فرهادی که بیشتر باید آن را رییس‌جمهور و مجلس تشخیص بدهند که البته ایشان همیشه و در گذشته نیز ثابت کرده‌اند در مسایل اجرایی بسیار موفق بوده اند اما از این جهت که بخواهد خواهد خطوط قرمز را زیر پا گذاشته یا دخیل باشد در حوادث۸۸ این‌طور نبوده و فکر می‌کنم رویکرد همه و مجلسی‌ها نسبت به وزیر پیشنهادی مثبت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز