خبرگزاری کار ایران

رصد معاملات تجاری دولت با راه اندازی سامانه «ستاد»

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۱۰۸

خرید و فروش کالا یا خدمات و معامله های اقتصادی با دستگاه های دولتی در سراسر کشور قابل کنترل می شود.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور گفت: با راه اندازی سامانه تدارکات الکترونیک دولت(ستاد)، هرگونه خرید و فروش کالا یا خدمات و معاملات اقتصادی با دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی در سراسر کشور تا پایان امسال یکپارچه و قابل کنترل می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور، محمد گرکانی نژاد افزود: پس از ابلاغ و اجرایی شدن سامانه تدارکات الکترونیک دولت در محدوده دستگاه های اجرایی استان تهران و ۹ استان دیگر، پیاده سازی این سامانه که به اختصار ' ستاد ' نامیده می شود، در سایر استان های کشور تا پایان امسال انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: استفاده از این سامانه نظارتی هم اینک در استان های تهران، سمنان، قزوین، قم، گیلان، همدان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و کرمانشاه الزامی شده و دستگاه های اجرایی براساس آیین نامه مصوب هیات دولت هرگونه خرید جزیی و متوسط کالا براساس استعلام یا از طریق برد اعلان عمومی؛ مزایده اموال منقول؛ مناقصات عمومی کالا وخدمات را باید در این سامانه ثبت کنند.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور تاکید کرد: بزودی مزایده اموال غیرمنقول اعم از املاک و مستغلات و همچنین مناقصات محدود کالا، حراج آنلاین، مزایده های واگذاری، مناقصه اموال غیرمنقول و خرید خدمات شامل موارد الزامی در این سامانه خواهد شد.

وی افزود: این سامانه برای نخستین بار امکان برداشت الکترونیک از حساب های دولتی را با اخذ مجوز از نهادهای ذیصلاح فراهم کرده است ضمن آنکه مراحل کامل ارایه پیشنهاد به صورت سیستمی، بازگشایی پاکت پیشنهادها با بهره گیری از امکانات نوین و به روز گواهی امضای الکترونیک، اعلام به برنده و انعقاد قرارداد وهمچنین مراحل مدیریت تضامین، تحویل کالا یا خدمت و تبادل وجه به صورت غیرمتمرکز از طریق این سیستم یکپارچه و استاندارد قابل انجام است.

گرکانی نژاد با بیان اینکه حجم معاملات دستگاه های دولتی در سال ۱۳۹۱ حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده که برآورد می شود در سال ۱۳۹۲ به ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده باشد، ادامه داد: این رقم امسال به طور قطع افزایش داشته و از این رقم فراتر می رود.

گرکانی نژاد تاکید کرد: در این بستر تمام پیش نیازهای فنی و امنیتی مورد تایید ارگان های نظارتی کشور درسطح استانداردهای بین المللی این حوزه تامین شده است.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور تاکید کرد: تمام عرضه کنندگان کالا یا خدمت باید برای معامله با دستگاه های دولتی و شهرداری ها در این سامانه ثبت نام و اطلاعات کامل خرید یا فروش، مبلغ و نحوه انجام معاملات را قید کنند. ضوابط جلوگیری از اقدامات مجرمانه نظیر پولشویی توسط سیستم های اطلاعاتی بانک مرکزی رصد می شود و این سامانه دارای ایمنی بالایی از این نظر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز