خبرگزاری کار ایران

لاریجانی:

ایران در منطقه امنیت ایجاد کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۰۳۵

برای ما و ملت ایران، هم وجود ناوشکن جماران که توسط مهندسان و متخصصان ایرانی ساخته شده و هم حضور شما دریادلان که امنیت را در منطقه و آب‌های بین‌المللی ایجاد کرده‌اید، مایه افتخار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع کارکنان و پرسنل ناوشکن‌های‌ جماران و بوشهر در سواحل کشور جیبوتی، با بیان این‌که «وجود شما دریادلان در آب‌های بین‌المللی مایه افتخار است»، گفت: حضور ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران باعثامنیت در این منطقه شده و نشان‌دهنده صلح‌طلبی جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی که به کشور جیبوتی سفر کرده است در بازدید از ناوشکن‌های جماران و بوشهر که در سواحل کشور جیبوتی پهلو گرفته‌اند در جمع پرسنل این دو ناوشکن اظهار کرد: خوشحالم که توفیق دارم با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در جمع شما زحمتکشان نیروی دریایی حضور داشته باشم. نقش شما در ایجاد امنیت در این منطقه برای تمام ایرانیان افتخارآمیز است.

وی افزود: برای ما و ملت ایران، هم وجود ناوشکن جماران که توسط مهندسان و متخصصان ایرانی ساخته شده و هم حضور شما دریادلان که امنیت را در منطقه و آب‌های بین‌المللی ایجاد کرده‌اید، مایه افتخار است.

وی با اشاره به این‌که «برخی کشورها حضور ایران در منطقه را عامل ایجاد ناامنی می‌دانستند»، تصریح کرد: کشورهایی که از لحاظ فکری ناتوان بودند، این سیاست جمهوری اسلامی ایران را درک نمی‌کردند، اما امروز تمامی آن‌ها فهمیده‌اند که جمهوری اسلامی ایران برای منطقه و جهان صلح‌طلب و امنیت‌ساز است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان این‌که «حضور ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران باعثامنیت در این منطقه شده و نشان‌دهنده صلح‌طلبی جمهوری اسلامی است»، ‌ گفت: ‌ افزود: از امیر سیاری و همکاران ایشان تشکر می‌کنم که تدابیر مقام معظم رهبری را به درستی پیگیری و محقق کرده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از ورود به فرودگاه جیبوتی نیز با بیان این‌که «کشور جیبوتی از لحاظ جغرافیای اقتصادی و تجاری موقعیت خوبی دارد»، گفت: با رئیس مجلس این کشور بحث‌هایی درخصوص گسترش همکاری‌های مختلف انجام شد.

لاریجانی درباره شست کوتاهی که با ادریس آدرنو علی رئیس مجلس ملی این کشور در بدو ورود داشت، به خبرنگاران گفت: بحث‌های اولیه در رابطه با همکاری‌های پارلمانی دو کشور و همچنین همکاری گسترده‌تر در زمینه‌های گوناگون بین دو کشور مطرح شد.

وی تصریح کرد: منطقه‌ای که جیبوتی در آن واقع شده از لحاظ اقتصادی و تجاری مهم است و پتانسیل خوبی برای کارهای بازرگانی دارد.

در ادامه ادریس آدرنو علی رئیس مجلس جیبوتی نیز گفت: خیلی خرسندم که دکتر لاریجانی رئیس مجلس ایران به جیبوتی سفر کرده تا در مراسم افتتاح ساختمان مجلس جیبوتی شرکت کند.

وی افزود: با رئیس مجلس ایران در زمینه اقتصادی، آموزشی و همکاری منطقه‌ای صحبت‌ها

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز