خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه:

جامعه عشایری تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۶۵۴

قشر جامعه عشایری تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و هدف از حضور مسئولان در این نشست، بررسی مسائل و مشکلات خانوارهای عشایری و برنامه‌ریزی در راستای رفع مشکلات آنها است.

علی‌اشرف آزادی در نشست شورای عشایری سرپل‌ذهاب که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: این جلسه با هدف اجرایی کردن آیین‌نامه ساماندهی عشایر برگزار می‌شود تا هماهنگی لازم برای برطرف شدن مشکلات مناطق عشایری و ارائه خدمات مناسبتر به این قشر فراهم شود.

به گزارش ایلنا در سرپل ذهاب، مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه بیان کرد: با توجه به گستردگی خدمات‌رسانی به عشایر توانایی ارائه خدمات به این قشر از سوی تنها یک دستگاه وجود ندارد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود اقدامات عملی و اساسی را برای رفع نیازهای جامعه عشایر و کاهش بخشی از مشکلات آنها انجام دهند.

وی با بیان اینکه کمیسیون‌های عمرانی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زیر مجموعه آیین‌نامه ساماندهی عشایر هستند، گفت: وظایف کمیسیون‌ها شامل مواردی چون تهیه برنامه‌های میان مدت و بلندمدت، پیگیری اجرایی شدن آیین‌نامه ساماندهی، تشکیل یگان‌های رزم، گسترش فرهنگ اسلامی، پیگیری اشتغال پایدار عشایر است.

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب نیز در این نشست با اشاره به تلاش و کوشش جامعه عشایری در تولید بخشی از نیازهای جامعه گفت: قشر جامعه عشایری تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و هدف از حضور مسئولان در این نشست بررسی مسائل و مشکلات خانوارهای عشایری و برنامه‌ریزی در راستای رفع مشکلات آنها است.

جهانبخش حیدری بر خدمات‌رسانی بهتر و مناسب‌تر دستگاه‌های اجرایی به عشایر در راستای اجرایی شدن آیین‌نامه ساماندهی عشایر و نیز کیفیت بخشیدن به تولیدات عشایر براساس پیشرفت‌های علمی تاکید کرد.

در این نشست مسئول امور عشایر شهرستان سرپل‌ذهاب با بیان اینکه عشایر این شهرستان ۱۵هزار نفر جمعیت دارند گفت: جامعه عشایری شهرستان سرپل‌ذهاب یک هزار و ۸۰۰ خانوار هستند که ۲۷۲هزار واحد دامی در اختیار دارند و سالانه ۳هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز و ۴هزار تن شیر تولید می‌کنند.

در این جلسه مصوب شد مسیر عشایری دراویز به سیاهانه از سوی فرمانداری سرپل‌ذهاب و دالاهو احداثشود و برای آبرسانی سیار به عشایر از سراب گرم استفاده شود.

احداثمجتمع آبرسانی ثابت در مناطق عشایری بیشکان، میان قوپی، کوشک و قیطگ، اولویت دادن اجرای پروژه طرح هادی در کانون‌های اسکان عشایری سرپل‌ذهاب، برطرف شدن مشکل اسکان عشایر در منطقه قراویز و غیره از دیگر مصوبات این نشست بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز