خبرگزاری کار ایران

سفیر کشورمان در سازمان ملل اعلام کرد؛

آمادگی جنبش غیرمتعهدها برای تدوین محتوای قطعنامه مبارزه با تروریسم

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۵۶۱

مبارزه با تروریست‌ها نیازمند عمل است و نه صرفا حرف و شعار. / هرگونه تهدید اعضای جنبش به بهانه مقابله با تروریسم، سوءاستفاده از قوانین پناهندگی، خطر پناه دادن به تروریستها در برخی کشورها و جلوگیری از استرداد آنها، خلاف روح همکاری بین دولت‌ها برای مقابله تروریسم و همچنین مغایر با مفاد حقوق بین الملل است.

سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد طی سخنانی در نشست بحثآزاد شورای امنیت سازمان ملل به نمایندگی از جنبش عدم تعهد در خصوص همکاری‌های بین المللی در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری خشونت آمیز ضمن تشریح مواضع جنبش عدم تعهد برای اعضای شورای امنیت، آمادگی عدم تعهد را برای تشریک مساعی و دادن مشورت به این شورا در خصوص محتوای قطعنامه مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، حسین دهقانی از موضع ملی، ضمن برشمردن خطر تروریست‌های تکفیری داعش برای کل منطقه تاکید کرد که مبارزه با این تروریست‌ها نیازمند عمل است و نه صرفا حرف و شعار.

وی ضمن انتقاد از کشورهایی که تنها به شعار علیه داعش اکتفا می نمایند و در جلوگیری از کمک رسانی به این گروه اهتمام لازم را به خرج نمی دهند، برخی اقدامات کشورمان در مبارزه با این گروه تروریستی را مورد اشاره قرار داد.

وی در جایگاه رئیس جنبش عدم تعهد اظهار داشت: عدم تعهد کلیه اشکال تروریسم را به شدت محکوم می نماید و از همه دولت‌ها می‌خواهد که از هرگونه کمک سیاسی، مالی، معنوی که به تقویت این پدیده شوم می‌انجامد خودداری نمایند.

دهقانی در عین حال گفت: هرگونه تهدید اعضای جنبش به بهانه مقابله با تروریسم، سوءاستفاده از قوانین پناهندگی، خطر پناه دادن به تروریستها در برخی کشورها و جلوگیری از استرداد آنها، خلاف روح همکاری بین دولت‌ها برای مقابله تروریسم و همچنین مغایر با مفاد حقوق بین الملل است.

نماینده کشورمان همچنین اظهار داشت: جنبش عدم تعهد نگرانی عمیق خود نسبت به تهدید حاد و فزاینده فعلی در جهان توسط تروریستهای مسلح خارجی که با سفر به کشورهای مختلف و یا با تغییر ملیت های خود و با هدف ارتکاب، طراحی، زمینه سازی و یا مشارکت در اقدامات تروریستی صورت می پذیرد اعلام نموده و افزود که این تروریست‌ها با شرکت در دوره های آموزشی و همچنین تعلیم دوره های تروریستی به دیگران برای بکارگیری آنان در درگیریهای مسلحانه بر علیه امنیت کشورها و افراد اقدام می کنند.

وی ضمن تاکید بر انجام تعهدات بین المللی کشورها در اینخصوص، بار دیگر اهمیت ظرفیت سازی سازمان ملل متحد و مساعدت این سازمان به کشورها برای ظرفیت سازی در چارچوب اختیارات سازمان ملل بویژه در کشورهای روبرو با این معضل را خاطر نشان نمود و افزود که البته هرگونه کمک باید با درخواست کشورها صورت پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز