خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت:

منتظر رای قاطع مجلس به وزیر علوم هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۴۱۱

معاون رئیس‌جمهور در خصوص تعیین وزیر علوم گفت: شخصیتی علمی، فرهنگی و کسی که سوابق ارزشمندی در دفاع از انقلاب داشته است به مجلس معرفی‌شده و از همین رو منتظر رأی قاطع موافق مجلس به وی هستیم.

سخنگوی دولت گفت: فارس به لحاظ اعتبارات استانی در جایگاه دوم کشور قرار دارد و دولت برای توسعه فارس این ردیف بودجه‌ها را اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، دکتر محمدباقر نوبخت، شامگاه جمعه، ۲۳ آبان ماه در نشت خبری در جمع خبرنگاران گفت: هدف اصلی سفر اعلام سلام و پیام رئیس‌جمهور دولت تدبیر و امید به مردم بافرهنگ و متدین فارس بود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت هر استان باید در جهت پیشرفت، اقدامات لازم صورت گیرد و استان‌ها باید از ظرفیت‌های خود به نحو احسنت استفاده کنند.

رئیس سازمان برنامه بودجه با اشاره به اینکه از فرصت باقیمانده تا پایان سال ۹۳ باید ‌‌نهایت استفاده را کرد افزود: باید دید که چه‌کارهایی برای این استان لازم است تا در بودجه ۹۴ مدنظر قرار داده شود که این موضوع ازجمله اهداف سفرم به فارس بوده است.

وی عنوان کرد: برای بودجه ۹۴ تنها در همین هفته فرصت باقی است و آنچه می‌توان در سال ۹۴ برای فارس انجام داد باید در بودجه‌ای گنجانده شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: فارس در ردیف‌های مختلف بالغ‌ بر ۱۳ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب در نزد دولت دارد این عدد برای اجرای ۱۷۷ طرح ملی و استانی ویژه است که ازلحاظ اعتبارات ملی در بین ۳۱ استان در جایگاه سوم قرار دارد.

وی افزود: فارس ازلحاظ طرح‌های استانی ویژه در جایگاه دوم و از حیثاعتبارات استانی در جایگاه دوم کشور قرار دارد و دولت برای توسعه فارس این ردیف بودجه‌ها را اختصاص داده است.

نوبخت با اشاره به بررسی تنش و مشکلات آب در استان و همچنین طرح‌های عمرانی افزود: مقررشده تا در هفته آینده مسئولان استانداری و نمایندگان، دو جلسه با معاونت برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی بابیان این مطلب که با کاهش قیمت نفت روبه‌رو هستیم عنوان کرد: باید به‌طور هوشمند و هدفمند به نحوی بودجه‌ها را اختصاص دهیم که بیشترین کارایی را داشته باشند و طرح‌هایی که در پیشرفت استان مؤثر باشند و تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار گیرند به‌طور حتم بودجه به آن‌ها داده خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در خصوص احیای دریاچه‌ها تصریح کرد: ردیف بودجه‌ای در بودجه سال ۹۴ برای احیای دریاچه‌های خشکیده قراردادیم که سعی می‌کنیم برای استان فارس ردیف مستقل ایجاد شود تا دریاچه‌های آن به‌خصوص دریاچه پریشان احیا شود.

وی بابیان این مطلب که بخشی از خشکی دریاچه‌ها مربوط به خشک‌سالی و بخشی به دلیل مصرف بی‌رویه است بیان کرد: از دانشگاهیان می‌خواهم تا هر طرحی که می‌توانند در کوتاه زمان نسبت به رفع خشک‌سالی به‌ویژه رفع خشکی دریاچه‌ها را به دولت ارائه کنند.

سخنگوی دولت ابراز داشت: ردیف خاص برای بودجه سال ۹۴ در ارتباط با ظرفیت گردشگری به‌ویژه برای آثار تاریخی و باستانی تخت جمشید و پاسارگاد ایجاد می‌شود که تنها برای استفاده بهینه از این ظرفیت‌های گردشگری است و همکاران در میراثنیز برنامه‌های خود را برای جذب گردشگر و احیای صنعت گردشگری به ما ارائه کنند.

وی با اشاره به وجود امامزادگان بسیار در شیراز گفت: فرهنگ و دین اصول و مبنای کشور هستند و برای توسعه این مکان‌های مقدس دینی و فرهنگی که از جاذبه‌های فراوانی گردشگری برخوردارند و روی صنعت گردشگری نیز تأثیر بسزایی می‌گذارند، تخصیص بودجه مناسب در برنامه دولت قرار داده‌شده است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت آموزش عالی کشور و جایگاه رفیع آن افزود: برای دولت مهم است که دانشگاهیان با مدیریتی مواجه شوند که از مقبولیت لازم برخوردار باشد.

وی در خصوص تعیین وزیر علوم نیز گفت: شخصیتی علمی، فرهنگی و کسی که سوابق ارزشمندی در دفاع از انقلاب داشته است به مجلس معرفی‌شده و از همین رو منتظر رأی قاطع موافق مجلس به وی هستیم.

وی در خصوص تأسیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز اظهار داشت: در اصل ۱۲۶ قانون اساسی این اختیار به رئیس‌جمهور داده‌شده است و پس‌ازآن شورای عالی اداری تشکیل و نسبت به تشکیل مجدد این سازمان تصمیم‌گیری و سپس تشکیل این سازمان تصویب شد.

نوبخت با اشاره به اینکه قبلاً باکار غیر کار‌شناسی و با سرعت این سازمان ادغام شد، اضافه کرد: این سازمان در استان‌ها نیز باید با سازوکار توافق شده با استانداران به وجود آید.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ زیربنای توسعه است یادآور شد: ۵۲ درصد از اعتبارات فرهنگی در اختیار غیردولتی‌ها و ۴۸ درصد در اختیار دولت است.

وی با اشاره به اینکه دولت تورم را مهار و جلوی رشد قیمت را گرفته شد، اضافه کرد: درآمده‌ای دولت می‌بایست ۱۰۶ تا ۱۱۰ میلیارد دلار به‌صورت سالانه باشد که تنها ۲۶ میلیارد دلار آن محقق شده است.

سخنگوی دولت اشتغال در کشور را روند به سمت مثبت دانست و اضافه کرد: در تابستان سال جاری ۴۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شد که در برابر ۲ میلیون نفر بازهم باید کار بیشتری توسط دولتمردان صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سالانه ۱۲ هزار میلیارد ریال سوبسید تسهیلات ساخت‌وساز برای افراد کم‌درآمد در دستور کار قرارگرفته است که این مهم باعثمی‌شود تا اشغال زایی نیز صورت گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تصریح کرد: دولت مسکن مهر را قطع نکرد بلکه در شهرهای بزرگ همچون شیراز تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال وام ارزان‌قیمت را برای حمایت از افراد کم‌درآمد در دستور کار قرار داده است.

سخنگوی دولت گفت: برای اینکه دولت با مشکل عدم تحقق بودجه مواجه نشود از ابتدا با اعداد معقول برنامه‌ریزی می‌کند و تلاش بر این است به‌صورت هدفمند و بهینه تخصیص اعتبار صورت گیرد.

نوبخت در پاسخ به خبرنگار ایلنا در خصوص نقش شوراهای مشورتی توسعه استان‌ها افزود: خیلی از عزیزان برای تحول مثبت در منطقه و در کشور در انتخابات ۲۴ خردادماه تلاش کردند که باوجود توانایی آن‌ها نمی‌توان از تمام این فعالان در کار اجرایی استفاده کرد.

وی در ادامه گفت: این افراد همه دلسوز کشور خود هستند بنابراین از آن‌ها خواهش کردیم که تا در مورد توسعه استان خود طرح‌هایی را ارائه کنند چراکه آن‌ها خواهان پیشرفت و تحول استان خود هستند و نظرات مشورتی آن‌ها بسیار قابل‌استفاده است.

نوبخت در ارتباط با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: این سازمان با دو معاونت فعلی ادغام خواهد شد یکی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و دیگری معاونت توسعه راهبردی و سرمایه انسانی که سازمان جدیدی را ایجاد می‌کنند و هر فردی را که شخص رئیس‌جمهور صلاح بدانند برای ریاست آن سازمان تعیین می‌شود.



نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز