خبرگزاری کار ایران

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با ایلنا:

اتهامات به دانش آشتیانی سیاسی و غیرواقعی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۲۴۸

امیدواریم آقای دانش آشتیانی پس از ۵ نفر رای اعتماد را برای تصدی وزارت علوم کسب کنند و با تثبیت خدمات خود به قشر تحصیل‌کرده و فرهنگی که بخش عظیمی از جامعه را نیز در برمی‌گیرد، کمک کنند.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری تاکید کرد: از روز چهارشنبه که رایزنی‌ها صورت گرفته و واقعیت‌ها بیان گردیده است، خوشبختانه جو مجلس آرام شده و امیدواریم که نمایندگان شرایط خاص و ویژه دانشگاه‌ها را مد نظر قرار دهند.

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم گفت: آقای دانش آشتیانی در خانواده‌ای روحانی و مذهبی بزرگ شده‌اند و پدرشان در مجلس اول نماینده تفرش و آشتیان بودند و می‌توان گفت ایشان فرزند مجلس هستند.

وی دانش آشتیانی را شخصیت برجسته علمی، دانشگاهی و فرهنگی دانست و اظهار داشت: آقای دانش آشتیانی سال‌ها در وزارت علوم در حد معاونت وزارت علوم، خدمات برجسته‌ای را در این وزارتخانه و برای نظام انجام داده‌اند و سال‌ها در معاونت امور جنگ و ایثارگران وزارت علوم در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری با اشاره به اقدام برخی از نمایندگان تندرو در زمان قرائت نامه معرفی ایشان به مجلس تصریح کرد: آنچه قابل اهمیت است این است که ایشان هنوز معرفی نشده بودند از شب قبل تخریب‌ها، تهمت‌ها و افتراءها نسبت به ایشان، آن هم از سوی سایت‌های منسوب به نهادهای انقلابی شروع شد که این جای تاسف بسیاری دارد که با چه مجوزی امکانات کشور در اختیار یک جناح سیاسی قرار می‌گیرد و علیه کاندیدای دولت تشویش اذهان عمومی و تخریب و تهمت می‌کند.

خباز از برگزاری جلسه روز رای اعتماد به دانش آشتیانی در روز سه‌شنبه خبر داد و ادامه داد: امیدواریم ایشان پس از ۵ نفر رای اعتماد را برای تصدی وزارت علوم کسب کنند و با تثبیت خدمات خود به قشر تحصیل‌کرده و فرهنگی که بخش عظیمی از جامعه را نیز در برمی‌گیرد، کمک کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در مدتی که وزارت علوم وزیر نداشته و گزینه‌های دولت هم از سوی نمایندگان رای اعتماد را کسب نکرده‌اند، این وزارتخانه حساس با خطر افت علمی و پژوهشی روبه‌رو شده است و امیدواریم مجلس با رای اعتماد به آقای دانش آشتیانی وزارت علوم را از تردید و انتظار خارج کند.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری در خصوص رایزنی‌های صورت گرفته با نمایندگان برای اعتماد دانش آشتیانی نیز خاطرنشان کرد: از روزی که آقای دانش آشتیانی معرفی شدند ایشان به مجلس رفتند و با مسئولان مجلس اعم از رئیس، ‌نواب، ‌هیات رئیسه و سایر اشخاص تاثیرگذار مجلس دیدار و جلسه داشته‌اند و در این روزها نیز دیدارهایی با کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها خواهند داشت.

خباز اتهامات وارد شده به دانش آشتیانی را عاری از حقیقت و سیاسی خواند و افزود: یکی از اتهامات این است که ایشان سال‌ها معاون دکتر معین بوده است در حالی که آقای دانش آشتیانی از زمان قبل از آقای معین و در زمان وزارت دکتر فرهادی در وزارت علوم حضور داشتند و ثانیا مگر معاونت وزارت در دوران آقای معین بودن، جرم محسوب می‌شود؟ آقای معین هم در سال ۸۴ از سوی شورای نگهبان تایید شده بود و این مباحثنشان می‌دهد که اتهامات بیشتر سیاسی است.

وی در رابطه با اتهام مخالفت دکتر آشتیانی با بسیج نیز ابراز داشت: از سوی ایشان یک نقل قول تحریف‌شده، منتشر شد و آن هم مربوط به زمانی است که مربوط به اوایل انقلاب بوده است.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری درباره اتهام حضور دانش آشتیانی در حوادثسال ۸۸ یادآور شد: ایشان بیان کردند که در سال ۸۸ حضور نداشتند و آن را تکذیب کردند. از سوی دیگر آقای دانش آشتیانی بیان کردند مسئولیت‌هایشان در وزارت علوم معاونت‌های سیاسی نبوده بلکه بیشتر جنبه اجرایی داشته است.

خباز در پاسخ به این سوال که آیا فضای مجلس نسبت به دانش آشتیانی تلطیف شده است؟ بیان کرد: از روز چهارشنبه که رایزنی‌ها صورت گرفته و واقعیت‌ها بیان گردیده است، خوشبختانه جو مجلس آرام شده و امیدواریم که نمایندگان شرایط خاص و ویژه دانشگاه‌ها را مد نظر قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز