خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراثفرهنگی استان اصفهان:

افزایش همکاری‌های کره جنوبی و استان اصفهان در زمینه گردشگری

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۷۰۳

همکاری‌های فرهنگی بین کشور کره جنوبی و استان اصفهان در زمینه مبادلات گردشگری افزایش می‌یابد.

مدیر کل میراثفرهنگی استان اصفهان در نشست توسعه گردشگری کره جنوبی و استان اصفهان گفت: امیدوارم این نشست‌ها تحرک بیشتری به توسعه گردشگری استان بدهد زیرا همگی اعتقاد داریم در استانی زندگی می‌کنیم که دستمایه‌های توسعه تمدنی آن زبان زد جهانیان است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، فریدون الهیاری اظهار داشت: در چند هفته گذشته رویدادهای فرهنگی مختلفی از جمله اجلاس بین المللی همکاری‌های بین شهری و اجلاس احیای راه ابریشم در اصفهان برگزار شد که در تمامی این رویداد‌ها، شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی از کشور کره جنوبی حضور داشتند و حتی برخی از آن‌ها در حوزه گردشگری فعالیت می‌کردند.

الهیاری در ادامه افزود: در اجلاس احیای راه ابریشم عنوان کردم که یکی از رویکردهای اساسی احیای جاده ابریشم این بود که بتوانیم رویکردهای فرهنگی و تمدنی جوامع پیرامون این جاده را احیا کنیم. مسلما یک یاز رویکردهای اساسی ما در احیای جاده ابریشم توسعه گردشگری بین این جوامع است. لذا بر این اساس تلاش می‌کنیم تا ارتباط این جوامع را با یکدیگر افزایش دهیم.

الهیاری عنوان کرد: به عنوان نماینده سازمان میراثفرهنگی استان اصفهان باید بگویم که تنوع اقلیمی استان از کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس تا پهنه کویر مرکزی ایران، ظرفیت‌های طبیعی بیشماری را در استان فراهم کرده است. با این وصف جاذبه‌های منحصر به فرد تاریخی استان، نشان دهنده این نکته است که این منطقه یکی از اصلی‌ترین مراکز توسعه تمدن بشر بوده است.

وی ادامه داد: در راستای این موضوع لازم است عنوان کنم از مجموع ۱۷ اثر ثبت جهانی کشور، ۴ اثر به تنهائی در استان اصفهان وجود دارد و اصفهان جزو ۵ شهر هدف گردشگری در جهان شناخته شده است و ما امیدواریم رویکرد جدید دولت حهشی را در صنعت گردشگری در ایران و از جمله اصفهان با توسعه زیر ساخت‌های این صنعت از جمله توسعه زیر ساخت‌های نرم افزاری شاهد باشیم.

در ادامه این نشست «کیم»، معاون بخش آسیائی سازمان گردشگری کره جنوبی، به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی عنوان کرد؛ بر اساس آمار سال ۲۰۱۳ میلادی گردشگرانی که از کره جنوبی بازدید کرده‌اند بیش از ۱۲/۵ میلیون نفر بوده‌اند که در این میان در حدود ۱۰ هزار نفر ایرانی از این کشور بازدید نموده‌اند. وی ایران را چهارمین مقصد خاورمیانه‌ای کره جنوبی عنوان کرد.

این نشست با همکاری اتحادیه دفاترخدمات مسافرتی استان و کشور و همچنین کشور کره جنوبی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز