خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران؛

صنعت حفاری چاه های نفت و گاز در ایران، به طور کامل بومی شده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۶۵۱

برنامه ریزی گسترده و اجرای راهبرد بومی کردن صنعت حفاری نفتی، سبب شده عملیات در این حوزه به طور کامل بومی و همچنین ساخت بخشی از تجهیزات آن داخلی شود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: برنامه ریزی گسترده و اجرای راهبرد بومی کردن صنعت حفاری نفتی، سبب شده عملیات در این حوزه به طور کامل بومی و همچنین ساخت بخشی از تجهیزات آن داخلی شود.

به گزارش ایلنا، حیدر بهمنی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اعلام این موضوع و اشاره به توانمندی های صنعت حفاری کشور، اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی ایران، حفاری کشور در دست خارجی ها بود و در کمترین عمق به نفت می رسیدند اما امروز، متخصصان ایرانی در شرایطی سخت تر و در عمق بالای ۴ هزار و ۵۰۰ متری مخازن را حفاری و تولید نفت را تحقق می بخشند.

وی به پیچیدگی مخازن نفتی ایران اشاره و تصریح کرد: حفاری در ایران، به دلیل پیچیدگی های خاص مخازن نفتی، بسیار دشوار است و شرکت های غربی به این مهم واقفند و فکر می کردند که ایرانی ها توان عملیات حفاری را در کشور نداشته و این صنعت متوقف می شود، اما تلاشگران و سخت کوشان ایرانی، این صنعت راهبردی را هدایت و راهبری کردند به طوری که اینک رقیب آنان در پروژه های نفت و گاز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: قرار است تا پایان امسال نیز ۳ دکل دیگر به تعداد دکل های این شرکت اضافه شود.

شرکت ملی حفاری گفت: با بهره برداری از دستگاه حفاری ۹۳ فتح در روزهای اخیر، ظرفیت شرکت ملی حفاری به ۷۰ دستگاه افزایش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز