خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران:

بودجه در موعد قانونی تقدیم می‌شود / رویکرد دولت در بودجه ۹۴، کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی‌ست

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۶۱۰

از این پس فعالیتهای دولت به شکل شفاف برای افکار عمومی در دسترس و قابل مطالعه است که این مسئله در راستای منشور حقوق شهروندی و حق آنها برای دسترسی به اطلاعات دولت تلقی می شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بودجه سال ۹۴ دروقت قانونی تقدیم مجلس می‌شود تاکید کرد: بودجه سال ۹۴ یک بودجه واقع بینانه و انضباطی است که در آن اعتبارات عمرانی تقلیل نیافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت و با حضور در جمع خبرنگاران درباره مصوبات امروز هیات وزیران گفت: امروز جلسه هیات وزیران به سه موضوع مهم اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه آیین نامه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در جلسه امروز هیات وزیران تصویب شد اظهار داشت: از این پس فعالیت‌های دولت به شکل شفاف برای افکار عمومی در دسترس و قابل مطالعه است که این مسئله در راستای منشور حقوق شهروندی و حق آن‌ها برای دسترسی به اطلاعات دولت تلقی می‌شود.

معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به بودجه سال ۹۴ تصریح کرد: موضوع دوم امروز جلسه هیات وزیران ارائه گزارشی از لایحه بودجه سال ۹۴ بود که در این باره تصمیم گیری شد بودجه سال آینده نیز همانند بودجه سال ۹۳ در وقت قانونی تقدیم مجلس شود و با اصلاحات قابل پذیرش از نظر کار‌شناسی این لایحه تهیه و تنظیم شود.

نوبخت ادامه داد: ردیفهای عمرانی لایحه بودجه با توجه به اینکه ۲۹ هزار طرح ناتمام وجود دارد که در سال ۹۳،۲۴۶ طرح از طرح‌های بالای ۸۰ درصد به اتمام می‌رسد در سال ۹۴ نیز علاوه بر بودجه‌ها و طرح‌ها بالای ۸۰ درصد اولویت های دیگر در ساماندهی طرح‌های عمرانی نیز مطرح است. علاوه بر طرح‌های اتمام شده و بالای ۸۰ درصد طرح‌هایی که اتمام آن‌ها اتمام طرح‌های دیگر را هم به همراه دارد مورد توجه است و طرح‌هایی هم که به توازن منطقه‌ای کمک می‌کند در بودجه ۹۴ مد نظر است.

سخنگوی دولت با اشاره به کاهش قیمت نفت تاکید کرد: بودجه سال ۹۴ بودجه واقع بینانه است و به شکل انضباطی است و عدم تحقق درآمد‌ها به منزله کسری بودجه نیست و می‌خواهیم در اعتبارات جاری صرفه جویی داشته باشیم اما اعتبارات عمرانی تقلیل نیافته و حتی نسبت به سال ۹۳نیز افزایش یافته است.

وی افزود: رویکرد دولت در بودجه ۹۴، کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی و افزایش سطح رفاه مردم است.

محمد باقر نوبخت در ادامه گفت: بودجه دستگاه‌های دولتی در هفته آینده به آنها ابلاغ می‌شود و در پنجشنبه و هفته آینده من به عناون حکم با وزیر و مسئولان دستگاه‌های مربوطه جلسه می‌گذارم و برای دو آذر، لایحه از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به دولت تقدیم می‌شود تا در وقت قانونی لایحه به مجلس تقدیم شود.

وی با ابراز تعجب بابت رد لایحه اصلاحیه قانون بودجه اظهار داشت: با آنکه کمیسیون برنامه و بودکه با فوریت به این لایحه رسیدگی کرد اما با کمال تعجب شاهد رد آن از سوی مجلس بودیم و حالا نیز این بحثبه شکل طرح است که تبصره‌هایی از آن نیز با اصول ۵۲ و ۷۵ قانون اساسی مشکل دارد و به نظر می‌رسد که شورای نگهبان آن را تائید نکند.

معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی رئیس جمهور با اشاره عدم تصویب لایحه خروج از رکود خاطرنشان کرد: با توجه به این مسئله ما مجبوریم بر این اساس، تبصره‌های تکراری و تبصره‌های لایحه خروج از رکود را در لایحه ۹۴ ارائه کنیم.

نوبخت ادامه داد: لایحه بودجه ۹۴ هم در موعدم مقرر و هم با روش عملیاتی تقدیم مجلس می‌کنیم.

سخنگوی دولت ارائه گزارش از سوی محمدجواد ظریف در خصوص مذاکرات مسقط را سومین دستور کار امروز هیات دولت اعلام کرد.

وی افزود: آقای روحانی نیز در این جلسه سیاست‌ها و نظرات‌شان را در دو مسئله بودجه و مذاکرات هسته‌ای ارائه کردند.

معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور درباره یارانه اقشار کم‌درآمد نیز یادآور شد: ما از زمان شروع کار با مسئله پرداخت نقدی یارانه روبه‌رو بودیم که اگر ما می‌خواستیم این مسئله را آغاز کنیم به شکل دیگر شروع می‌کردیم اما ما این پرداخت نقدی را ادامه می‌دهیم و به دهک‌های کم‌درآمدها به شکل مضاعف پرداخت می‌شود و همچنین بخش قابل توجهی از منابع را برای ارزان کردن دارو و خدمات بهداشتی و تولید اختصاص یافته است.

نوبخت در خصوص طرح مسکن مهر عنوان کرد: این طرح علاوه‌بر فارغ از مشکلات زیربنایی و خدماتی که داشت، به نحو شایسته‌ای نیز خدمات رفاهی برای ساکنانش به همراه نداشت و برای این مسئله، در بودجه ۹۴ پرداختن به کارهای زیربنایی و رفاهی بودجه اختصاص داده شده است. همچنین برای مسکن افراد کم‌درآمد و جوان تازه ازدواج کرده هم سقف تسهیلات مسکن به‌عنوان مسکن حمایتی تا ۵۰ میلیون افزایش یافته است.

معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی رئیس جمهور اضافه کرد: همه اینها در شرایطی است که دریافت‌های ما کاهش یافته است. در سال‌هایی کشور با درآمدهای بالای ۱۰۰ هزار میلیارد اداره می‌شد و حال این درآمدها به ۳۰ میلیارد کاهش یافته است اما ما تلاش می‌کنیم با تدبیر همین منابع تقلیل یافته را هم به شکل بهینه استفاده کنیم.

وی درباره انتظار هیات دولت از مجلس در خصوص گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم تاکید کرد: ما انتظار داریم مجلس آقای دانش آشتیانی را با رای قاطع تائید کند تا این وزارتخانه از تردید و انتظار برای شروع کار وزیرش نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز