خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره مسافر اداره کل حمل ونقل و پایانه‌های استان اصفهان:

۷۵میلیون سفر در محور‌های مواصلاتی استان اصفهان در ۷ ماه اول امسال ثبت شده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۵۶۵

در ۷ ماهه اول سال جاری بیش از ۷۵میلیون سفر در محور‌های مواصلاتی استان اصفهان به ثبت رسیده است.

رئیس اداره مسافر اداره کل حمل ونقل و پایانه‌های استان اصفهان همزمان با روز چهارم دهه ایمنی که به نام سفرهای ایمن با حمل و نقل جاده‌ای نامگذاری شده است به همراه ناظرین بازرسی از پایانه مسافربری کاوه بازدید و تعدادی از اتوبوس‌هایی که راهی سفر بودند مورد بازرسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ باقر کیانی با اشاره به اینکه ۱۴ تا ۲۵ آبانماه به عنوان دهه ایمنی نامگذاری شده است گفت: چهارمین روز از این دهه به عنوان روز انجام سفرهای ایمن با حمل و نقل جاده‌ای نامگذاری شده است که متولی اجرای برنامه‌های این روز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان در این راستا اقدامات زیادی را انجام داده است.

وی ادامه داد: یکی از هدف‌های اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان در این زمینه افزایش ایمنی و انجام سفر‌های ارزان و ایمن با حمل و نقل جاده‌ای اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه است.

کیانی با بیان اینکه اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان در راستای این اهداف گام‌های اساسی برداشته است اذعان داشت: نوسازی ناوگان سواری کرایه، کاهش سن ناوگان فرسوده با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و نظارت بر امر سلامت ناوگان از اقدامات مهم این اداره است که بر اساس آمار‌های موجود این اداره کل موفق گردیده هدف‌های تنظیم شده را به نحو قابل قبولی عملیاتی نماید.

وی بیان داشت: فراخوان اتوبوس‌های اسکانیا برای بازبینی و کنترل سلامت آنان از دیگر اقدامات این اداره کل است که طبق بررسی‌های انجام شده تعدادی از این ناوگان که اقدام به تغییر در سیستم و یا ساختمان اتوبوس نموده بودند موفق به دریافت کارت سبز نشدند و تا رفع این نواقص اجازه ورود به سیستم حمل و نقل جاده‌ای را نخواهند داشت.

وی افزود: بر اساس آمار در ۷ ماهه اول سال جاری بیش از ۷۵میلیون سفر در محور‌های مواصلاتی استان اصفهان به ثبت رسیده است که از مجموع این سفر‌ها بیش از ۶۰۰ هزار سفر آن مربوط به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای بخش مسافر اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه است.

رئیس اداره مسافر اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان اضافه کرد: با توجه به حجم سفرهای انجام شده در محور‌های مواصلاتی استان که افزایش قابل توجهی داشته است از مجموع تعداد تلفاتی که در این مدت اتفاق افتاده صرفاً ۲/۷ درصدآن مربوط به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای بوده و این رقم بیانگر این است که میزان تصادفات جاده‌ای ناوگان حمل و نقل عمومی به حداقل رسیده و دلیل محکمی برای اثبات ایمنی این ناوگان در سفرهای جاده‌ای است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز