خبرگزاری کار ایران

معترضان هنگ‌کنگی کنسولگری انگلیس را اشغال می‌کنند

کد خبر : ۲۲۲۵۲۸

معترضان هوادار دموکراسی در هنگ‌کنگ اعلام کردند که به‌دلیل عدم حمایت کافی مقام‌های انگلیس از اقدام‌های آنها و در اعتراض به تلاش مسئولان دولت هنگ‌کنگ برای در هم شکستن اعتصاب‌ها، تصمیم گرفته‌اند تا کنسولگری انگلیس در هنگ‌کنگ را اشغال کنند.

دانشجویان هوادار دموکراسی در هنگ‌کنگ امروز - چهارشنبه - از تصمیم خود برای اشغال کنسولگری انگلیس خبر دادند.

به‌گزارش ایلنا‌ به‌ نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان هوادار دموکراسی در هنگ‌کنگ اعلام کردند که به‌دلیل عدم حمایت کافی مقام‌های انگلیس از اقدام‌های آنها و در اعتراض به تلاش مسئولان دولت هنگ‌کنگ برای در هم شکستن اعتصاب‌ها، تصمیم گرفته‌اند تا کنسولگری انگلیس در هنگ‌کنگ را اشغال کنند.

«آنا کیت چوا» مسئول هماهنگی عملیات اشغال کنسولگری انگلیس گفت: «از دولت انگلیس عصبانی هستیم زیرا برای سال‌های متمادی دخالت پکن در سیاست‌های هنگ کنگ را تکذیب کرده‌اند.»

چوا ادامه داد که لندن برای اطمینان از انجام درست مصوبه‌ها در هنگ‌کنگ و انجام آن‌ها با شیوه‌ای دموکراتیک، مسئول است.

مسئولان سفارت انگلیس گقتند که درباره اقدام معترضان مبنی بر اشغال این ساختمان دولتی نظری ندارند.

مسئولان هنگ‌کنگ به‌دنبال اخلال در مراکز مهم تجاری این شبه‌جزیره و اشغال شدن خیابان‌ها توسط معترضان به‌مدت شش هفته از آن‌ها خواستند تا بخش‌هایی از این مناطق را تخلیه کنند و در غیر این صورت بنابر حکم قضایی دادگاه دستگیر می‌شوند.

مقام‌های پلیس از آماده‌باش هزاران نیروی پلیس در هنگ‌کنگ برای اقدام به دستگیری معترضانی که حکم دادگاه را نقض کنند، خبر دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز