خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر راه؛

راه آهن گرگان - ترکمنستان کریدور مهم شرق دریای خزر است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۵۰۵

مسیر ریلی گرگان - ترکمنستان از پروژه های مهم حوزه اقتصادی اکو و یک کریدور مهم اقتصادی در شرق دریای خزر است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه آهن گفت: مسیر ریلی گرگان - ترکمنستان از پروژه های مهم حوزه اقتصادی اکو و یک کریدور مهم اقتصادی در شرق دریای خزر است.

به گزارش ایلنا، مرتضی باقری در بازدید از آخرین وضعیت راه آهن گرگان - اینچه برون - ترکمنستان اظهار داشت: مسوولان کشوری و وزارت راه و شهرسازی تمام توان خود را برای به سرانجام رساندن این راه آهن به کار گرفته اند.

وی افزود: سازمان های متولی ساخت و تکمیل این پروژه باید تعهدات خود را به طور جدی پیگیری و برای موارد احتمالی نیز پیش بینی و چاره اندیشی کنند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه آهن اظهار داشت: پاکسازی ایستگاه قطار مسیرهای این راه آهن از جمله گرگان، قره تپه و اینچه برون، معاینات فنی نهایی، منظرسازی، مسدود کردن تقاطع های غیرمجاز و نماسازی ها از اقداماتی است که تا روز افتتاح آن باید مورد توجه قرار گیرد.

در جلسه ای که در حاشیه این بازدید برگزار شد، هر یک از مدیران متولی ساخت و تکمیل خط آهن گرگان - اینچه برون - ترکمنستان، گزارشی از اقدامات و تعهدات انجام شده را ارایه کردند و روند تکمیل این پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار گلستان، نماینده وزارت راه و شهرسازی در افتتاح پروژه بین المللی راه آهن اینچه برون به گرگان، مدیر کل روسازی راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مدیرکل راه آهن شمال، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، کارشناسان و پیمانکاران مرتبط، مشاور وزیر راه و شهرسازی را همراهی می کردند.

راه آهن گرگان - اینچه برون - ترکمنستان بخشی از پروژه ریلی راه آهن گرگان - اینچه برون - اترک - برکت در سه کشور قزاقستان، ترکمنستان و ایران است که از ناحیه «اوزن» قزاقستان آغاز و پس از عبور از شرق دریای خزر به کشور ترکمنستان رسیده و پس از عبور از محدوده اترک در خاک ایران از اینچه برون به سمت گرگان ادامه پیدا می کند.

طول این خط آهن که در شرق دریای خزر ساخته شده، حدود ۹۰۸ کیلومتر است که ۱۲۰ کیلومتر آن در قزاقستان، ۷۰۰ کیلومتر در ترکمنستان و ۸۸ کیلومتر در ایران قرار دارد.

این خط ریلی، کشورهای آسیای میانه(CIS) را به خلیج فارس و کشورهای جنوب شرق آسیا متصل می کند.

این مسیر ریلی به زودی در مراسمی با حضور روسای جمهوری ایران، قزاقستان و ترکمنستان به بهره برداری می رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز