خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

مرزهای خوزستان از نظر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کاملا کنترل شده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۴۶۰

استاندار خوزستان گفت: البته در برخی مناطق در زمینه سوخت و سلاح شکاری قاچاق‌هایی صورت می‌گیرد اما معتقدم که اگر وضعیت معیشتی مرز داران تامین و تقویت شود این موارد نیز مرتفع می‌شود.

اعضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، نشستی با حضور استاندار خوزستان در سالن اجتماعات استانداری برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این نشست پورانیان مدیر کل بازرسی این ستاد برنامه‌ها و سیاست‌های جدید ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور را تشریح کرد.

استاندار خوزستان نیز طی سخنانی مرزهای خوزستان را از نظر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کاملا کنترل شده عنوان کرد و گفت: البته در برخی مناطق در زمینه سوخت و سلاح شکاری قاچاق‌هایی صورت می‌گیرد اما معتقدم که اگر وضعیت معیشتی مرز داران تامین و تقویت شود این موارد نیز مرتفع می‌شود.

عبدالحسن مقتدایی به برنامه‌های اقتصادی خوزستان ازجمله ساماندهی پایانه صادراتی و بازارچه مرزی چزابه، راه اندازی بندر شادگان و نیز بندرهندیجان در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها با هدف رونق کسب و کار و اشتغالزایی مرزنشینان، همچنین تقویت امنیت مرز‌ها صورت گرفته و ادامه دارد که خود تاثیر مهمی درکاهش بزهکاری، قاچاق کالا در مناطق مرزی استان خواهد داشت.

مقتدایی شرایط اقتصادی کنونی حاکم بر منطقه را نسبت به گذشته متقاوت خواند و گفت: هم اکنون شرایطی فراهم شده که اقتصاد خوزستان بر بازارهای عراق و کویت می‌چربد.

وی افزود: ضروری است که باراندازهای صادراتی استان خوزستان و بنادر این استان با صدور مجوزهای ویژه و بومی مثلا اعمال تخفیف‌های ویژه صادراتی در بندر شادگان، تقویت شوند که سرانجام رونق اقتصادی منطقه و در‌‌‌نهایت کاهش قاچاق کالا و ارز را بدنبال خواهد داشت.

مقتدایی افزود: خوزستان سرزمین شهیدان است. این استان، یک استان ملی و سرمایه‌های آن نیز ملی است. باید این سرمایه ملی و جمعیت آن صیانت شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز