خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

افزایش دیابت نوع ۲ در بین کودکان

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۲۱۱

حدود ۹ درصد جمعیت کشور که بالغ بر ۴ تا ۵ میلیون نفر هستند، بیماران دیابتی را تشکیل می‌دهند / پیش بینی می‌شود شمار بیماران دیابتی تا سال آینده در منطقه افزایش یابد.

رییس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به افزایش دیابت نوع ۲ در بین کودکان گفت: دانش‌آموزان به‌دلیل افزایش چاقی با بیماری نوع ۲ دیابت روبه‌رو هستند.

باقر لاریجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: کنترل‌های پیاپی بیماری دیابت مهم است، اما این کنترل‌ها هزینه‌های زیادی را برای بیمار به همراه دارد.

وی ادامه داد: بیماری دیابت گران‌قیمت بوده و میلیارد‌ها دلار صرف هزینه دیابت و عوارض آن شده است، همچنین پیش بینی می‌شود شمار بیماران دیابتی تا سال آینده در منطقه افزایش یابد.

لاریجانی در خصوص دلایل افزایش این بیماری در کشور اظهار داشت: ۶۰ تا ۷۰ درصد از بیماران متوسط قند خون مناسبی ندارند که همین عامل موجب دیابت و عوارض آن می‌شود.

لاریجانی بیماری دیابت را «بیماری شایع» کشور ذکر کرد وافزود: حدود ۹ درصد جمعیت کشور که بالغ بر ۴ تا ۵ میلیون نفر هستند، بیماران دیابتی را تشکیل می‌دهند.

این فوق تخصص بیماری‌های غدد همچنین از افزایش دیابت نوع ۲ در میان کودکان یاد کرد و افزود: دانش‌آموزان به‌دلیل افزایش چاقی با بیماری نوع ۲ دیابت روبه‌رو هستند.

وی با تاکید بر اینکه ریزفاکتورهای زیادی در ایجاد دیابت دخیل هستند، مهمترین این ریز فاکتور‌ها را افزایش جمعیت مسن کشور، کاهش فعالیت‌های فیزیکی افراد، تغذیه ناسالم و افزایش فشار خون نام برد.

لاریجانی تصریح کرد: با شناخت و تلاش برای کاهش عوارض ریزفاکتور‌ها می‌توان هزینه‌های درمان این بیماری را کاهش داد، همچنین چنان‌چه آگاهی نسبت به دیابت افزایش یابد هزینه‌های درمان این بیماری کاهش می‌یابد.

وی در خاتمه گفت: آگاهی راجع به بیماری، مصرف غذاهای سالم از موارد مهم درمان و پیشگیری از این بیماری هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز