خبرگزاری کار ایران

حمایت مجمع نمایندگان کارگران قم از بیانیه ۱۰ ماده‌ای خانه کارگر

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۰۵۳

«مجمع نمایندگان کارگران استان قم از بیانیه ۱۰ ماده‌ای خانه کارگر در محکومیت تلاش دولت برای تغییر قانون کار اعلام حمایت کرد.»

مجمع نمایندگان کارگران استان قم از بیانیه ۱۰ ماده‌ای خانه کارگر در محکومیت تلاش دولت برای تغییر قانون کار اعلام حمایت کرد.

«عباس‌علی جابری»، رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان قم در این باره به ایلنا گفت: در بیانیه خانه کارگر مشکلات و مطالبات جامعه زحمت‌کش کارگری در حوزه‌های کار و تامین اجتماعی بیان شده است.

او با انتقاد از عدم حضور نمایندگان کارگران در ساختارهای تصمیم گیری و تصمیم سازی بر حضور فعال جامعه کارگری در انتخابات و مشارکت سیاسی جدی و همه جانبه آنان تاکید کرد.

این فعال کارگری در عین حال خواستار اجرایی شدن این بیانیه از سوی مسئولان مربوطه شد.

گفتنی است خانه کارگر در بیانیه یاد شده طرح وزارت کار برای تغییر قانون کار را باعثکاهش امنیت شغلی کارگران توصیف کرده و گفته بود: مطرح کردن طرح‌هایی با عناوین فریبنده امنیت شغلی کارگران که قدرت چانه ­زنی کارگران و نمایندگان آن‌ها را بیشتر از این کاهش دهد و سبب تضعیف قانون کار فعلی شود به هیچ وجه قابل قبول نبوده و جامعه کارگری با این تغییرات مخالف است.

در این بیانیه به دیگر تلاش وزارت کار برای تغییر مکانیزم تعیین حداقل دستمزد اشاره شده و نوشته شده بود: مزد اجتماعی یا‌‌‌‌ همان حداقل دستمزد غیر قابل مذاکره بوده و به هیچ وجه قابل پیوند زدن با موضوع بهره وری نیست لذا موضوع پرداخت در قالب بهره ­وری صرفاً می‌تواند در خصوص پرداخت بیش از حداقل دستمزد، مورد مذاکره قرار گیرد.

خانه‌ کارگر همچنین سازمان تامین اجتماعی را به دلیل کوتاهی در ارائه خدمات به کارگران مورد انتقاد قرار داده‌ و نوشته‌ بود: درمان مستقیم تأمین اجتماعی متأثر از اولین اثرات طرح بیمه سلامت شده و این بخش به سمت کم کاری سوق داده شده، در این راستا مدیریت درمان تأمین اجتماعی کم توجه و کم تفاوت از کنار موضوع می‌­گذرد که این موضوع در آینده بسیار برای درمان مستقیم و ارائه خدمات به بیمه ­شدگان مشکل ساز خواهد شد. لذا ما معتقدیم اصلاح و بازسازی درمان باید همراه با احیاء ستادهای نظارت بر درمان استانی و کشوری در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد در این راستا سهیم کردن کارگران در ستادهای نظارت بشکل جدی باید مورد توجه واقع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز