خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل جمعیت امام علی(ع) در گفت‌و گو با ایلنا:

کمپ‌ها اجازه پذیرش زنان باردار معتاد را ندارند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۶۹۷

در حال حاضر سازمان یا نهادی برای ارائه خدمات و راهنمایی به زنان معتاد باردار که نگران سالم به دنیا آمدن فرزندشان هستند، وجود ندارد.

مدیر عامل جمعیت امام علی(ع) گفت: به‌رغم اینکه زنان معتاد در حین بارداری نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند اما متاسفانه کمپ‌ها اجازه پذیرش آنها را ندارند.

زهرا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب گفت: عمده مشکلی که در خصوص زنان باردار معتاد در کشور وجود دارد این است که هیچ تمهیدی برای این زنان در نظر گرفته نمی‌شود.

مدیر عامل جمعیت امام علی(ع) ادامه داد: به رغم اینکه وزارت بهداشت نیز پروتکلی در این رابطه دارد اما این پروتکل هنوز به مرحله اجرا نرسیده است که براساس آن یک کمپ و یا مکان ویژه‌ای مختص مادران باردار معتاد ایجاد شود.

وی با بیان اینکه جمعیت امام علی(ع) در طرح مادرانه به شدت این موضوع را پیگیری کرده است، افزود: علیرغم اینکه زنان معتاد درحین بارداری نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند اما متاسفانه کمپ‌ها اجازه پذیرش این زنان را ندارند و مراکز درمانی نیز در نگهداری آن‌ها هیچ گونه تعهد و مسئولیتی ندارند.

بنا بر اظهارات وی در حال حاضر سازمان یا نهادی برای ارائه خدمات و راهنمایی به زنان معتاد باردار که نگران سالم به دنیا آمدن فرزندشان هستند، وجود ندارد.

مدیر عامل جمعیت امام علی(ع) خاطر نشان کرد: تا آنجایی که اطلاع داریم در حال حاضر بخش ویژه‌ای در بیمارستان‌ها برای درمان نوزادانی که معتاد متولد می‌شوند وجود دارد.

رحیمی تصریح کرد: در حال حاضر عمده مشکل در خصوص مادران معتادی است که نگران سلامت فرزندشان هستند اما متاسفانه جایی برای مراجعه ندارند.

مدیرعامل جمعیت امام علی(ع) همچنین خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات در خصوص نورادانی که معتاد متولد می‌شود این است که بعد از طی مراحل درمان در بیمارستان تحویل مادر داده می‌شود و ممکن است به دلیل تغذیه از شیر مادر و یا در مواردی دادن مواد به نوزاد برای آرام کردن او، دوباره گرفتار اعتیاد شود.

رحیمی همچنین گفت: متاسفانه مکانیزم یا راهکاری برای جلوگیری از تحویل نوزادان بعد از طی مراحل درمان به این نوع خانواده‌ها که فرزندان خود را معتاد می‌کنند و یا اقدام به فروش آن‌ها می‌کنند وجود ندارد و حتی خانواده‌های این چنینی که مورد شناسایی قرار می‌گیرند نیز به سختی و بعد از دوندگی بسیار می‌توان موفق شد که از تحویل کودک به آن‌ها جلوگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز