خبرگزاری کار ایران

فرهاد حسن‌ زاده:

در مدارس به مطالعات غیردرسی توجهی نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۶۹۵

فرهاد حسن زاده مجموعه هشت جلدی «من به اضافه جی‌جور به اضافه شیمپالو» را منتشر کرد. او همچنین کار تألیف دو جلد از پنج جلد کتاب کودک «گروه ۱ + ۵» را به پایان برده است.

مجموعه هشت جلدی «من به اضافه جی‌جور به اضافه شیمپالو» نوشته فرهاد حسن زاده توسط نشر چکه منتشر شد.

به گفته حسن زاده این مجلد شامل: بفرمایید پیراشکی شیمپالو / چه بویی داشت جوراب شیمپالو / بگذار بروم مدرسه شیمپالو / کلاغ بی نمک نخور شیمپالو / غذای خوشمزه برای شیمپالو / خواننده نسل جوان شیمپالو / خاله شمسی کجاست شیمپالو و عید شما مبارک شیمپالو است.

حسن زاده در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: رمان نوجوانی دارم به نام «زیبا صدایم کن» که کار تألیفش به پایان رسیده. این کتاب ماجرای یک روز پدر و دختری است در خیابان‌های تهران. «زیبا صدایم کن»، به نوعی کتاب تم اجتماعی دارد.

وی همچنین در رابطه با رمان پنج جلدی کودک «گروه ۱ + ۵» که در موضوع فضاهای شهری و رویکرد‌های آپارتمان نشینی است گفت: این مجموعه در دست تألیف است و تاکنون دو جلد از این پنج جلد نگارش شده است. موضوع این مجموعه رویکرد آپارتمان نشینی و فضاهای شهری است.

این نویسنده با اشاره به اینکه اگر هر پدیده‌ای در جامعه قانونمند شود به رشد و تعالی کمک می‌کند، در رابطه با عضویت در قانون کپی رایت بیان کرد: متأسفانه ما حتی در کشور خودمان شاهدیم که آثار نویسندگان بدون اجازه و اطلاع صاحب اثر به صورت‌های مختلف شنیداری و مکتوب استفاده می‌شود.

وی در ادامه افزود: پذیرفتن قانون کپی رایت در سطح جهانی؛ باعثمی‌شود در سطح داخلی هم به این مهم توجه شود. بسیاری از ناشران بزرگ خارجی حاضر به انتشار آثار ایرانی نیستند چرا که ما در این قانون عضویت نداریم. باید در سطح عمومی به این ضوع اهمیت بدهیم و این یک حرکت دو جانبه است.

به گفته حسن زاده، کتابخوانی یک فرهنگ است و فرد باید از کودکی با آن آشنا شود. کتاب خوانی ذهن کودک را فعال و تخیل او را تقویت می‌کند.

این نویسنده و روزنامه نگار در ادامه اظهار داشت: دولت است که به فرهنگ کتابخوانی شکل می‌دهد اما وظیفه اصلی بر دوش رسانه‌ها و مدیریت فرهنگی است که این مسأله را اصلی و مهم نشان دهند.

حسن زاده افزود: صدا و سیما که بخش اصلی رسانه را در اختیار دارد باید به این مهم بپردازد، آن هم نه به صورت پیامی و شعاری بلکه با یک برنامه‌ریزی منسجم و پایه‌ای در این زمینه عمل کند. همچنین کتابخوانی در مدارس باید مهم جلوه داده شود و بر آن ارج بنهند. متأسفانه در مدارس تنها به درس خواندن و نمره گرفتن توجه می‌شود، انگار که مطالعه کردن وقت تلف کردن است!

وی در پایان گفت: باید به مطالعه خارج از درس کودک توجه شود. مطالعه نه به منزله تفریح که به عنوان یک امر اساسی باید برای کودک مطرح شود تا او از همان ابتدا با این فرهنگ آشنا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز