خبرگزاری کار ایران

خود را به سادگی زده‌اند، ولی زرنگ‌اند؛

دادکان: موقعیت‌شان خوب نیست، یاد حق‌پخش افتاده‌اند / مردم آقایان را نمی‌خواهند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۵۰۶

می‌خواستند ترکیب‌تیم‌ملی را برای جام‌جهانی۲۰۰۶ در وزارت‌ورزش بندند / علی‌آبادی یک بار ترکیب تیم‌ملی را ۱۲ نفره بسته بود / برنامه داشتند تا فوتبال را به این حال و روز بیندازند که انداختند…

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: مردم مسئولان فعلی فدراسیون فوتبال را نمی‌خواهند. مسئولانی که مقابل وزارتخانه تسلیم محض هستند. خود را هم زده‌اند به سادگی، ولی از همه زرنگ‌ترند. نمونه‌اش هم همین مسئله حق‌پخش!

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد دادکان ضمن بیان این مطلب افزود: زمان من هم علی‌آبادی که هیچ اطلاعی از فوتبال نداشت و هم رئیس‌جمهور وقت می‌خواستند در فوتبال دخالت کنند، ولی به آنها گفتم شما تخصص ندارید و بهتر از در این مسائل دخالت نکنید.

وی تصریح کرد: اینکه چرا با من مخالف بودند برای این بود که کار فدراسیون بیش از حد بزرگ شده بود و ما حتی به استقلال و پرسپولیس و خود سازمان تربیت بدنی هم کمک می کردیم و آقایان نمی توانستند این مسائل را ببینند.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: من ۴ سال و ۳ ماه رئیس فدراسیون بودم و عملکردم مشخص است؛ تیم امید قهرمان بازی های آسیایی بوسان شد، تیم ملی در جام ملتها سوم شد و به راحتی هم به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان صعود کردیم ولی اقایان کاری کردند که این موفقیت ها کمرنگ و حتی بی اثر شود و امروز دیگر مردم رغبتی به فوتبال ندارند.

دادکان در پاسخ به این پرسش که آیا درست بوده مسئولان‌وقت می‌خواستند ترکیب تیم‌ملی در جام‌جهانی ۲۰۰۶ را در وزارت‌ورزش بچینند، گفت: در یک جلسه در وزارت‌ورزش از من خواستند ‌چه کسانی را خط بزنم و چه کسانی را همراه تیم ملی به آلمان ببرم. آنها حتی می‌خواستند اردو‌ی تیم‌ملی را در کوه‌های اردبیل برگزار کنند. به‌قدری در‌خصوص فوتبال بی‌تجربه و ناآگاه بودند که حتی یک بار ترکیب تیم ملی را ۱۲ نفره چیدند!

دادکان در ادامه سخنانش، گریزی هم به مسائل روز فوتبال ایران زد و گفت، حق پخش حق فوتبال است، ولی نه این فوتبال؛ نه این فوتبالی که با عدم پخش آن هم تغییری در میزان تماشاگران ورزشگاه‌ها ایجاد نمی‌شود. در واقع مردم این فوتبال و این فدراسیون را نمی‌خواهند. در همه جای دنیا فوتبال سرگرمی است، اما در ایران فوتبال سرگرم‌کننده است تا مردم فراموش کنند، نان ۱۰۰۰ تومان شده است. آقایان ۶ سال با سازمان صدا و سیما مماشات کردند؛ چرا حالا که موقعیت‌شان خوب نیست یاد حق‌پخش افتاده‌اند!

وی درخصوص عملکرد فدراسیون فوتبال هم گفت، ‌کافی است رضایت یا عدم رضایت‌مردم از فدراسیون‌فوتبال را به یک نظرسنجی پیامکی بگذارید تا تکلیف آن مشخص شود، ولی نمی‌خواهند. می‌خواهند مردم سرگرم باشند…

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال تصریح کرد: از چند سال پیش برنامه داشتند تا فوتبال را به این حال و روز بیندازند که انداختند و دیگر کسی برای دیدن این فوتبال رغبتی ندارد. جوانی که استادیوم نمی‌رود، کجا می‌رود؟ زمان من تیم ملی رده پانزدهم فیفا بود و هر تیمی از آسمان ایران رد می‌شد با تیم ملی ایران بازی تدارکاتی می‌کرد. این هنر من بود، ولی الان چی؟ آقایان تا موقعیت‌شان را در خطر دیدند بحثحق‌پخش را پیش کشیدند تا توجهات را به سمت دیگری معطوف کنند. این‌هم از زرنگی آقایان است که خود را به سادگی زدند.

دادکان که در برنامه ورزش از نگاه دو سخن می‌گفت با بیان اینکه اجازه بدهید قدیمی‌ها و آنهایی که دل‌شان برای فوتبال می‌سوزد حرف بزنند، گفت: اینکه همه به‌به و چه‌چه کنند که نشد کار، چه چیزی درست می‌شود؟ آقایان تا دیدند تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و امید شکست خوردند و مردم انتقاد می‌کنند زود پریدند به صدا و سیما تا ضعف‌های خودشان پنهان بماند.

وی یادآور شد: بعد هم رفتند دو نفر را از بیرون آوردند که جایی در فوتبال ندارند و متعلق به این رشته نیستند تا صداها را بخوابانند. با یک اس‌ام‌اس از مردم سئوال کنند که اینها را می‌خواهند یا نه؟ معاون وزیر می‌گوید در حال بررسی هستیم، ولی مطمئن باشید این بررسی ۴ سال طول می‌کشد…

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز