خبرگزاری کار ایران

محمدرضا عارف در دیدار اعضای جماعت دعوت و اصلاح ایران:

احساس تبعیض از جامعه برداشته شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۵۰۳

قومیت‌ها می‌توانند امنیت ایجاد کنند و تهدید نیستند. ذهنیت برخی مردم و اقوام که احساس تبعیض و عدم امنیت می‌کنند، بسیار بد است. باید احساس تبعیض از جامعه برداشته شود و همه مردم و اقوام باتوجه به جهت گیری‌های نظام و اصول قانون اساسی احساس برادری و برابری کنند.

رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان این‌که دین اسلام بر اعتدال و میانه روی تاکید دارد، تصریح کرد: تفکرات تند و افراطی که اکنون در بخش‌هایی از جهان اسلام مشاهده می‌شود باعثآسیب به وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان می‌شود. ظهور گروه‌های خشونت طلب همچون داعش به دلیل فهم نادرست از دین اسلام است و اهل سنت و اهل تشیع هردو مورد هجمه گروه های افراطی هستند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در دیدار اعضای " جماعت دعوت و اصلاح ایران "(یکی از تشکل‌های مدنی جامعه اهل سنت) با بیان این‌که قومیت در کشور ما یک فرصت و مزیت محسوب می‌شود، گفت: قومیت‌ها می‌توانند امنیت ایجاد کنند و تهدید نیستند. ذهنیت برخی مردم و اقوام که احساس تبعیض و عدم امنیت می‌کنند، بسیار بد است. باید احساس تبعیض از جامعه برداشته شود و همه مردم و اقوام باتوجه به جهت گیری‌های نظام و اصول قانون اساسی احساس برادری و برابری کنند.

وی با اشاره به اصول مترقی فصل سوم قانون اساسی عمل به این اصول از سوی مسئولان و مردم را زمینه ساز وحدت و همدلی بیشتر در کشور دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران با وحدت و همدلی همه اقشار مختلف مردم پیروز شد و رمز پیروزی انقلاب وحدت و همدلی همه نیروها، اقوام و جریانات سیاسی مختلف بود و ماندگاری انقلاب اسلامی نیز به برکت وحدت مردم و مسئولین است. نباید در خانواده انقلاب بخاطر برخی سوء تفاهم ها و اختلاف نظرها، فاصله بیافتد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از برخی اظهارنظرها که شهروندان جامعه را به شهروند درجه یک و دو تقسیم بندی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران همه شهروندان، شهروندان درجه یک محسوب می شوند. برادران و خواهران اهل سنت هم شهروندان درجه یک محسوب می شوند و اگر اظهارنظر خلافی هم در این خصوص صورت می‌گیرد کج سلیقی است و نباید به حساب نظام گذاشت.

وی در پایان با اشاره به نقش موثر تشکلهای مدنی در ترویج اسلام رحمانی به اعضای جماعت دعوت و اصلاح توصیه کرد با حفظ هویت خود همصدا با دیگر نهادهای مدنی مبلغ خوبی برای ترویج اسلام رحمانی و همبستگی ملی باشند.

در ابتدای این دیدار " لقمان ستوده " مدیر امور بین الملل جماعت دعوت و اصلاح ایران گزارشی از فعالیت‌های تشکل متبوع خود ارائه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز