خبرگزاری کار ایران

برگزاری همزمان ۲ رویداد مضر است؛

هشدار رئیس فدراسیون بین‌المللی اسکی به فیفا

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۴۵۴

کاسپر که در کمیته بین المللی المپیک نیز عضویت دارد و رئیس اتحادیه فدراسیون‌های بین‌المللی ورزش‌های زمستانی المپیکی است، گفت: فیفا تلاش می‌کند راهی برای خروج از وضعیتی که خود ایجاد کرده، بیابد

درحالیکه زمان برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در کشور قطر در حال بررسی است، ماه‌های نوامبر و دسامبر، محتمل ترین گزینه برای این جام است، هرچند ماه‌های ژانویه و فوریه نیز پیشنهاد شده است

به گزارش ایلنا، در صورتی که این جام در ماه‌های آغازین سال ۲۰۲۲ برگزار شود، احتمالا با بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی و همچنین رقابت‌های قهرمانی لیگ فوتبال آمریکا تلاقی خواهد داشت. یان فرانکو کاسپر در گفت‌وگو با رویترز، نسبت به چنین تصمیمی که جنجال زیادی در جهان ورزش ایجاد خواهد کرد، هشدار داد.

کاسپر که در کمیته بین‌المللی المپیک نیز عضویت دارد و رئیس اتحادیه فدراسیون های بین المللی ورزش های زمستانی المپیکی است، گفت: فیفا تلاش می کند راهی برای خروج از وضعیتی که خود ایجاد کرده، بیابد.

وی افزود: آنها می توانستند در مورد آب و هوای قطر فکر کنند. اما اگر می خواهند این جام را در زمستان برگزار کنند، فکر می کنم برگزاری این جام در ماه های نوامبر یا دسامبر، میسر است که در این صورت ما می توانیم تحمل کنیم. اما اگر بخواهند جام را در ماه های ژانویه و فوریه برگزار کنند که هم پوشانی با المپیک زمستانی دارد، همان گونه که یک نماینده فیفا گفته است: بازی های زمستانی را حذف کنید که در این صورت من به شدت با این کار مخالفم.

اعطای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ به قطر از دسامبر ۲۰۱۰ مورد انتقادهای شدیدی قرار گرفته است. امکان برگزاری این تورنمنت در ماه های گرم تابستان با توجه به گرمای سوزان هوا در این کشور، از همان ابتدا مورد تردید قرار گرفت.

کاسپر ۷۰ ساله اظهار داشت: تصمیم به برگزاری جام در ژانویه یا فوریه برای هر دو رویداد ورزشی، مضر است. اگر شبکه های تلویزیونی مجبور باشند دو رویداد مهم را یکی پس از دیگری پخش کنند، قادر به انجام این کار نخواهند بود.

اتحادیه باشگاه‌های اروپا اخیر اعلام کرد برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در ماه های آوریل و مه را تحت بررسی قرار خواهد داد.

هارولد ماین نیکلاس که ریاست گروه تحقیق فیفا را برای ارزیابی اعطای میزبانی جام های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ بر عهده داشته است، در این باره اظهار داشت: این تورنمنت باید در ماه های مه و ژوئن و بعد از نیمه شب که گرمای هوا شدت کمتری داردع برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز