خبرگزاری کار ایران

سردار سلیمانی خبرداد:

۲۰ اسفند به عنوان روز ملی راهیان نور در تقویم کشور ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۳۹۵

شورای فرهنگ عمومی کشور با پیشنهاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج درباره نخستین روزی که رهبر معظم انقلاب برای بازدید از راهیان نور جنوب و مناطق عملیاتی آمدند، روز ۲۰ اسفند را روز ملی راهیان نور نام گذاشته است

به گزارش ایلنا، سردار یعقوب سلیمانی با بیان اینکه ۲۰ اسفند هر سال به عنوان روز ملی راهیان نور در تقویم ثبت شد، گفت: ثبت روز ملی راهیان نور در تقویم کشورمان نشانگر اهمیت این رویکرد بزرگ فرهنگی کشور است.

وی ادامه داد: از مدت ها قبل در جلسات راهیان نور، ثبت روزی به عنوان روز ملی راهیان نور مطرح می شد که بالاخره روز ۲۰ اسفند به عنوان چنین روزی انتخاب شد و به ثبت رسید.

سلیمانی با اشاره به اهمیت راهیان نور اظهار داشت: یکی از بسترها که می تواند از خود گذشتگی های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس را نشان دهد، بستر راهیان نور و حضور مردم در مناطق عملیاتی است.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج خاطرنشان کرد: استقبال پرشور جوانان جهت بازدید از مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس ستودنی است و این اعزام ها نیاز به ساماندهی و پشتیبانی داشت که بحمدالله در طول چند سال اخیر، این امر برای زائران راهیان نور محقق شده است.

وی گفت: سفرهای راهیان‌نور، معنویت و خلوص خاصی دارد و بازدید مقام معظم رهبری در چندین نوبت از این مناطق اهمیت و ارزش آنرا به‌خوبی نمایان می‌سازد.

وی در ادامه از ساماندهی خادمین و راویان دفاع مقدس با رویکرد بومی خبر داد و خاطرنشان کرد: در طول دو سال گذشته برنامه ریزی وسیعی برای ساماندهی خادمین و راویان با رویکرد بومی صورت گرفته است. با توجه به اینکه روایان بومی تاثیر گذاری زیادی روی زائران دارند، سعی شده است که از آنها استفاده بیشتری شود.

با تأیید رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده «تعیین مناسبت‌های تقویم رسمی سال ۱۳۹۴ هجری شمسی» ابلاغ شد و بر اساس ماده واحده «تعیین مناسبت‌های تقویم رسمی سال ۱۳۹۴ هجری شمسی» که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا به شورای فرهنگ عمومی کشور ابلاغ شده است، روز «راهیان نور» به عنوان یکی از این مناسبت‌ها برای درج در متن تقویم رسمی کشور تعیین شده است.

بنابراین گزارش، شورای فرهنگ عمومی کشور با پیشنهاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج درباره نخستین روزی که رهبر معظم انقلاب برای بازدید از راهیان نور جنوب و مناطق عملیاتی آمدند، روز ۲۰ اسفند را روز ملی راهیان نور نام گذاشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز