خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن صنایع همگن فرش دستباف استان اصفهان خبر داد:

کاهش قیمت فرش و گرانی مواد اولیه، زنجیره رکود در بازارفرش را به دنبال داشته است

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۳۸۱

از آنجا که فرش یک کالای لوکس به حساب می آید، در حال حاضر مردم کمتر برای خرید آن هزینه می کنند و این مسئله رکود بازارفرش را به دنبال داشته است.

رییس انجمن صنایع همگن فرش دستباف خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان از کاهش ۳۰ درصدی قیمت فرش دستباف در بعضی شهرهای کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، باقر صیرفیان اظهار کرد: در اصفهان هم فرش دستباف افت قیمت داشته است. اگرچه این کاهش به اندازه سایر شهر‌ها نبوده است.

وی ادامه داد: به دلیل برنامه‌های کاهش تورم دولت، نقدینگی کمتری در دست مردم وجود دارد و از آنجا که فرش یک کالای لوکس به حساب می‌آید، در حال حاضر مردم کمتر برای خرید آن هزینه می‌کنند و این مسئله رکود بازار فرش را به دنبال داشته است.

وی افزود: امسال در نمایشگاه فرش تهران هم کمتر شاهد حضور تاجران بودیم.

صیرفیان تصریح کرد: کاهش قیمت فرش در حالی رخ می‌دهد که مواد اولیه آن گران شده است و حقوق بافنده هم حتی در صورتی که فرش فروش نرود، باید پرداخت شود.

این فعال صنعت فرش اظهار کرد: برای حمایت از این صنعت باید به کارفرما تسهیلات با سود پایین یا بی‌سود و زمان بازپرداخت طولانی اعطا شود.

وی با اعلام اینکه اصفهان به ژاپن و اروپا صادرات فرش دستباف دارد، گفت: تحریم‌ها برای صادرات کالاهای این صنعت مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی بیان کرد: ۸/۱۲ درصد فرش دستباف کشور در استان اصفهان تولید می‌شود.

رییس انجمن صنایع همگن فرش دستباف خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان عنوان کرد: بیشتر مواد اولیه فرش دستباف وارداتی است و کرک از استرالیا و نیوزیلند و ابریشم از چین و قرقیزستان وارد می‌شود.

صیرفیان با بیان اینکه با بیکاری کشاورزان در شرق اصفهان، باعثشده است ارتزاق بسیاری از خانواده‌های آن‌ها از طریق بافندگی تامین شود، گفت: مشکلات به وجود آمده برای فرش دستباف می‌تواند این خانواده‌ها را با مشکل مواجه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز