خبرگزاری کار ایران

معاون مناطق و بخش‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکرشهرستان اصفهان:

تشکیل شوراهای امر به معروف در ۱۷۰ مسجد اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۳۴۱

با تشکیل شورای امر به معروف در مساجد، در حال حاضر۱۷۰ مسجد اصفهان دارای شورای امر به معروف هستند؛ همچنین در منطقه ۹ و ۱۰ اصفهان نیزستاد احیاء منطقه‌ای راه اندازی شده است.

معاون مناطق و بخش‌های ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان، با اشاره به اینکه فلسفه وجودی این ستاد با در نظر گرفتن گسترش فساد‌ها و منکراتی که در کلانشهر‌ها، ضرورت احیا و گسسترش امر به معروف است، گفت: با توجه به اهمیت چنین مسئله‌ای به دستور رئیس ستاد احیاء استان(آیت الله طباطبایی‌نژاد)، تشکیل ستاد امر به معروف در استان و شهرستان اصفهان به صورت همزمان کلید خورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام سعید الیاسی، ضمن گرامیداشت هفته احیاء امر به معروف و نهی ازمنکر با اشاره به اینکه حوزه‌های فعالیت ستاد امر به معروف شهرستان اصفهان در داخل اصفهان و منطقه شرق مانند کوهپایه، اژیه، هرند، تودشک و غیره است، گفت: با توجه به اینکه نیروی انسانی و توان اجرایی ستاد احیا شهرستان اصفهان برای پوشش دادن این حوزه‌ها محدود بوده به دنبال راه حلی براین موضوع بودیم تا بتوانیم ستاد احیاء را نیز در هر یک از این شهر‌ها فعال کنیم.

وی تصریح کرد: در گفتگو با علما و صاحب نظران به این نتیجه رسیدیم که برای تشکیل ستاد احیاء درمنطقه شرق اصفهان باید به سمت استفاده ا زکانون‌های مردمی برویم که در این زمینه استفاده ازظرفیت مساجد یکی از اصلیترین گزینه‌ها در این زمینه بود.

وی با تاکید به اینکه در ابتدای شروع این طرح ابتدا به دنبال شناسایی مساجد فعال رفتیم، ادامه داد: با اقدامات انجام شده نزدیک به ۸۳۴ مسجد در اصفهان شناسایی شد که از بین ان ۱۵۰ مسجد فعال انتخاب شد.

حجت الاسلام الیاسی بیان داشت: با استعلاماتی که ازدفتر تبلیغات اسلامی و امور مساجد بدست آمد در هر منطقه ۲ مسجد فعال شناسایی و به عنوان شورای محوری امر به معروف در محلات قرار دادیم که مقدمات این کار از سال قبل کلید خورد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه هر کدام از این شوراهای محوری، فعال کردن ۱۰ مسجد در منطقه است، ادامه داد: این شورا‌ها با ساختار خاصی تشکیل شد که ریاست آن با امام جماعت و دبیر آن فرمانده حوزه مقاومت بسیج آن منطقه بود؛ همچنین کلانتری محل، آموزش و پرورش و کانون‌های فرهنگی نیز در این شورا‌ها نقش اساسی را بازی می‌کنند.

معاون مناطق و بخش‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکرشهرستان اصفهان، تصریح کرد: با رویکرد تشکیل شورای امر به معروف در مساجد در حال حاضر۱۷۰ مسجد دارای شورای امر به معروف است.

وی همچنین از طرح دیگر ستاد امر به معروف شهرستان اصفهان در راستای گسترش این فریضه مهم در محلات شهرخبر داد و افزود: به دنبال راه اندازی ۱۵ منطقه شهرداری، به دنیال تشکیل ستاد‌های احیاء امر به معروف به صورت منطقه‌ای و مستقل رفتیم که این طرح مورد توجه ریاست استان ومسئولان قرار گرفت.

حجت الاسلام الیاسی، با اشاره به اینکه طرح دفا‌تر منطقه‌ای ستاد احیاء امر به معروف شهرستان اصفهان، ابتدا از مناطق ۵و۷ شهرداری به صورت پایلوت در سال ۹۲ آغاز شد، گفت: با بررسی نقاط ضعف و قوت در این دو منطقه به دنبال فراگیر کردن آن رفتیم که توانستیم این طرح را ۱۰ منطقه از ۱۵ منطقه شهرداری راه اندازی کنیم.

وی تاکید کرد: طرح راه اندازی دفاتر ستاد احیاء منطقه‌ای تا جایی گسترش پیدا کرده است که هم اکنون ۹ شهر شامل بهارستان، سپاهان شهر، کوهپایه، هرند، ورزنه، تودشک، نصر آباد و خوراسگان و همچنین مناطق ۵.۷. ۴.۱۰. ۱.۸. ۱۴.۱۲. ۹.۱۵ دارای دفا‌تر احیاء امر به معروف هستند.

حجت الاسلام الیاسی، بیان داشت: در هریک از این ستاد‌ها به تعداد معاونت‌های ستاد احیاء شهرستان، مدیرانی مشخص شده‌اند که وظایف ستاد را به دقت پیگیری کنند.

گفتگو از زهرا نصیری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز