خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

پرداخت ماهانه ۹۰۰ هزار تومان به دانشجویان دوره دکترای عضو بنیاد ملی نخبگان

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۳۳۷

هر پروژه فوق لیسانس باید یک متقاضی داشته باشد و شرکت‌هایی که مشکل وام و تسهیلات دارند نیز می‌توانند مشکل خود را با معاونت مطرح کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به دانشجویان دوره دکترا که عضو بنیاد ملی نخبگان هستند از اول مهرماه حدود ۹۰۰ هزارتومان ماهیانه حقوق پرداخت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سورنا ستاری در نشست خبری امروز خود و تیم همراهش با رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر و تعدادی از اساتید این دانشگاه اظهار داشت: یکی از مسائلی که در بازدید از دانشگاه صنعتی امیر کبیر متوجه شدم این بود که دانشگاه خیلی ارتباطی با سیستم معاونت ندارد لذا خواهش من این است که بر روی بدنه معاونت کار بیشتری صورت گیرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: یکی از مکانیزم‌هایی که ارائه کردیم این بود که پنج درصد سهم پژوهشی دانشگاه زود‌تر پیگیری شود و مدارک آن زود‌تر برای ما ارسال شود تا بتوان از این پتانسیل زود‌تر استفاده کرد.

وی گفت: ما در بخش مرکز رشد نیز آمادگی داریم چیزی حدود دو میلیارد تومان کمک کنیم و در خصوص بخش ساختمان نیز همانگونه که آقای دکتر معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر اشاره کردند بودجه آن فراهم شده و ما آمادگی داریم که تا حدود یک میلیارد تومان در خصوص این مسئله وام پرداخت کنیم.

ستاری مسئولین دانشگاه صنعتی امیر کبی خواست که با صندوق نوآوری یک نشستی ترتیب دهند چرا که این صندوق می‌تواند امکانات زیادی را در اختیار این دانشگاه قرار دهد.

معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه بر روی بحثپروژه‌های تجاری سازی نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد، تاکید کرد: متاسفانه دانشگاه امیر کبیر با توجه به اینکه ۱۴ هزار نفر دانشجو دارد به نظر می‌رسد که تنها ۱۷ یا ۱۸ نفر از دانشجویان این دانشگاه عضو بنیاد ملی نخبگان است که این تعداد بسیار پایین است.

وی در سخنان دیگری گفت: به دانشجویان دوره دکترا که عضو بنیاد ملی نخبگان هستند از اول مهر ماه حدود ۹۰۰ هزارتومان ماهیانه حقوق پرداخت می‌کنیم.

ستاری در خصوص ثبت پتنت بین المللی نیز تاکید کرد: ما در معاونت علمی و فن آوری کل هزینه ثبت پتنت بین المللی را تقبل می‌کنیم اما خواهش ما این است که جلسه‌ای نیز با رئیس صندوق پژوهشگران راجع به این موضوع داشته باشید.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: برای ثبت پتنت نیز تا سقف سی میلیون تومان برای هر پتنت از طریق صندوق پژوهشگران ارائه می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما حمایت خود را در خصوص ثبت پتنت‌ها نسبت به مقاله‌ها بیشتر می‌کنیم اما محدودیتی نیز برای مقاله‌ها وجود ندارد اما در حال حاضر تاکید ما بر روی ثبت پتنت است.

ستاری گفت: هر پروژه فوق لیسانس باید یک متقاضی داشته باشد و شرکت‌هایی که مشکل وام و تسهیلات دارند نیز می‌توانند مشکل خود را با معاونت مطرح کنند و برای بحثمرکز رشد نیز هر کمکی که لازم باشد ارائه خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز