خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

هرگز چیزی فراتر از حق استان اصفهان مطالبه نکرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۳۳۵

لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور لایحه‌ای است که دولت در ابتدای شهریور ماه امسال به همراه بسته خروج از رکود خود به مجلس ارائه داد، البته دولت دو لایحه را همزمان به مجلس ارائه داده که لایحه نخست مربوط به دائمی کردن بودجه بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با اشاره به اینکه مردم اصفهان هرگز آب را تنها برای استان خود نمی‌خواهند و همه کشور باید به طور یکسان از منابع سهم داشته باشند. متاسفانه برخی نمایندگان شهرهای مرتبط با مسئله آب اصفهان، گاهی با کم لطفی‌های خود، فضا را علیه اصفهان مخدوش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حمیدرضا فولادگر، با اشاره به بحثانتقال آب به رفسنجان نیز که در چند روز اخیر مطرح شده است، افزود: این انتقاد به آقایان و مسئولان وجود دارد که اگر انتقال آب بین حوزه‌ای صحیح است پس چرا طرح بهشت آباد را نیز به سرعت برای انتقال آب به اصفهان عملیاتی نمی‌کنند. ما خواهان نگاه جامع دولت در مسئله آب هستیم و هرگز چیزی فرا‌تر از حق استان اصفهان مطالبه نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، مجوزهای محیط زیستی پروژه گلاب صادر شده که البته این پروژه برای حل مشکلات آب شرب اصفهان در نظر گرفته شده است، بیان داشت: اصل پروژه بهشت آباد نیز، مورد قبول وزیر نیرو قرار گرفته و تنها روی روش آن بحثاست. متاسفانه برخی نمایندگان شهرهای مرتبط با مسئله آب اصفهان گاهی با کم لطفی‌های خود، فضا را علیه اصفهان مخدوش می‌کنند.

فولادگر با بیان اینکه البته پروژه بهشت‌آباد چه با تونل و چه با لوله اجرا شود، ابتدای آن باید به صورت تونل حفر شود، تاکید کرد: احداثتونل و دریاچه اولیه حدود سه، چهار سال زمان می‌برد.

‌ وی سپس با اشاره به پروژه‌های آلودگی‌های هوای شهراصفهان گفت: اگر پیگیری‌های لازم از سوی نمایندگان مجلس صورت نمی‌گرفت، دادستانی نیز زور لازم در راستای جلوگیری از مصرف سوخت مازوت در نیروگاه‌های اصفهان را نداشت.

فولادگر با بیان اینکه عده‌ای از افراد دولت قبلی را متهم می‌کنند که بنزین پتروشیمی‌ها آلاینده است و عده‌ای نیز دولت فعلی را متهم می‌کنند که بنزین‌های وارداتی آلاینده است، گفت: البته بنزین یورو ۴ از ابتدای سال در تهران توزیع شده و از ابتدای مهر ماه امسال نیز در اصفهان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه امنیت، جان و سلامتی مردم را نباید سیاسی کرد، ادامه داد: این مباحثنباید به عرصه رقابت‌های سیاسی کشیده شود. اما باید این نکته را مد نظر قرار داد که یک‌سوم آلاینده‌های اصفهان مربوط به صنعت است، در این راستا نیز طی چند سال گذشته، فولاد مبارکه اصفهان به عنوان یک شرکت بزرگ، ۴۰ میلیارد تومان پروژه در راستای مبارزه با آلاینده‌ها اجرا کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی؛ با اظهار اینکه رسیدگی به لایحه خروج از رکود با عنوان رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در دستور کار مجلس قرار دارد، بیان داشت: لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور لایحه‌ای است که دولت در ابتدای شهریور ماه امسال به همراه بسته خروج از رکود خود به مجلس ارائه داد، البته دولت دو لایحه را همزمان به مجلس ارائه داده که لایحه نخست مربوط به دائمی کردن بودجه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه قرار شد که احکام بودجه دائمی شود تا بودجه به لحاظ تبصره و احکام سبک‌تر شود و تنها به سوی محتوا و عدد و رقم برود، تصریح کرد: الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت عنوان این لایحه بوده است.

وی با اشاره به اینکه این لایحه‌‌ همان دائمی کردن احکام بودجه سال گذشته بود، ادامه داد: این کاری است که یک بار دیگر مجلس در سال ۱۳۸۳ انجام داد، در زمان فعالیت دولت آقای احمدی‌نژاد نیز عنوان کردند که درصدد این هستیم که بودجه‌‌ها سبک و یک دفتر‌چه کوچک باشد، اما دولت نیز باز تبصره و تبصره در بودجه آورد.

فولادگر با بیان اینکه این موضوع به صورتی بود که طی دو سال آخر فعالیت دولت آقای احمدی‌نژاد ۸۰ تبصره از سوی دولت و ۴۰ تبصره نیز از سوی مجلس برای بودجه آورده می‌شد، تاکید کرد: آخرین سال فعالیت دولت آقای احمدی‌نژاد نیز بودجه به خرداد ماه کشیده شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مجلس شورای اسلامی بحثاستیضاح وزیر کشور مطرح شده است یا خیر، گفت: بحثاستیضاح رحمانی فضلی در مجلس مطرح نیست. استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد هم که بر سر زبان هاست را می‌توان از طریق تعامل میان جنتی و نمایندگان حل کرد. نمایندگان معترض به عملکرد وزیر ارشاد معتقدند که وزارت ارشاد باید عملکرد شفاف تری در حوزه‌های فرهنگی داشته باشد و البته با صحبت‌هایی که با شخص وزیر فرهنگ داشته‌ایم، وی معتقد بود که جناح‌های مختلف سیاسی هر کدام برداشت خود را از صحبت‌های وزیر منتشر می‌کنند و این به سوءتفاهمات دامن می‌زند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه با روی کار آمدن دولت آقای روحانی به دولت عنوان کردیم که شما دیگر مانند دولت‌های گذشته بودجه‌نویسی نکنید، افزود: اما آقای نوبخت عنوان کردند که ما تازه بر سر کار آمده‌ایم و شهریور ماه دولت رأی اعتماد گرفته است و امسال مانند سال‌های گذشته ساختار بودجه را نمی‌توانیم تغییر بدهیم و از سال آتی این کار را انجام می‌دهیم و به قول خودشان نیز عمل کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز