خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

رفع چالش‌های مشترک «شهرها» نیازمند توسعه تعامل مدیریت شهری است

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۲۹۱

ارتقای شاخص‌های مختلف زندگی شهروندی از قبیل معیشت، اقتصاد، فرهنگ و هنر، بهداشت و سلامت، علم و فناوری نیازمند افزایش تعامل مدیریت شهری و توسعه دیپلماسی شهری است.

شهردار تبریز در پیامی به مناسبت «روز شهر‌ها» تأکید کرد: شهر‌ها به عنوان کانون پیشرفت‌های زندگی شهروندی، نمایانگر شاخص‌های مادی و معنوی زندگی انسان معاصر هستند.

به گزارش ایلنا، صادق نجفی در این پیام، با اشاره به چالش‌های مشترک مدیریت شهری در کشورهای مختلف جهان، خاطرنشان کرده‌ است: ارتقای شاخص‌های مختلف زندگی شهروندی از قبیل معیشت، اقتصاد، فرهنگ و هنر، بهداشت و سلامت، علم و فناوری نیازمند افزایش تعامل مدیریت شهری و توسعه دیپلماسی شهری است.

شهردار تبریز در ادامه این پیام یادآور شده است: جهان زنده و پویای معاصر و ارتباطات پرشتاب انسان‌ها، ضرورت مشارکت و ارتباط مستمر بخش‌های مختلف مدیریت واحد شهری را بیش از پیش بارز می‌سازند.

وی در این پیام با تاکید بر اینکه مدیریت شهری باید رافع نیازهای مادی و معنوی شهروندان باشد، تصریح کرده است: رفع آسیب‌ها و چالش‌های متعدد اجتماعی، نیازمند تجلی فرهنگی است که به دور از گرایش‌های مادی و تفکرات انحرافی، با نشات‌گیری از باورهای راستین ملت‌های موحد و آزاده، فطرت خداجوی انسان را جلا دهد.

نجفی در بخش دیگری از این پیام، موضوعات زیست‌محیطی را از مهم‌ترین معضلات شهر‌ها برشمرده و تأکید کرده ‌است: چالش‌های زیست‌محیطی جهان به خصوص بحران کم‌آبی، تهدید جدی‌ی است که رفع آن، لزوم مدیریت منابع آبی، هدایت اصولی پسماندهای شهری، توسعه حمل و نقل عمومی و عملی‌شدن راهکارهای علمی کاهش آلودگی هوا را بیش از پیش متذکر می‌شود.

وی در پایان با تبریک روز جهانی شهر به شهروندان تبریزی و شهرداران مناطق و عموم فعالان مدیریت شهری، ابراز امیدواری کرده است ارتباط مدیران شهری، رسانه‌های جمعی و عموم شهروندان، به بهبود و توسعه شاخص‌های زندگی شهروندی بینجامد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز