خبرگزاری کار ایران

مصوبه تاسیس منطقه آزاد بوشهر توسط دولت پابرجا است

کد خبر : ۲۱۹۲۵۹

دولت از مصوبه خود، مبنی بر تاسیس منطقه آزاد در بوشهر دفاع می‌کند و منتظر ارسال آن از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی هستیم.

مدیر کل امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: مصوبه تاسیس منطقه آزاد بوشهر توسط دولت پابرجاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، علی درویشی اظهار داشت: دولت از مصوبه خود مبنی بر تاسیس منطقه آزاد در بوشهر دفاع می‌کند و منتظر ارسال آن از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری بوشهر با اشاره به عدم ارسال همزمان لایحه تاسیس منطقه آزاد بوشهر به همراه لایحه منطقه آزاد تجاری صنعتی جاسک از سوی دولت به مجلس، افزود: درخواست برای منطقه آزاد تجاری صنعتی جاسک و منطقه ویژه اقتصادی برکت(در استان البرز)، بیش از شش ماه قبل از درخواست استان برای تأسیس منطقه آزاد تجاری – صنعتی استان بوشهر ارائه و فرآیند آنها شروع شده بود و از این رو رئیس جمهور محترم هم در سفر به استان هرمزگان، مراتب موافقت دولت را در دیدار عمومی با مردم اعلام کردند.

درویشی تصریح کرد: ارسال لایحه منطقه آزاد جاسک از سوی دولت، پس از آن رخ داد که دولت با خواست افکار عمومی و درخواست اقشار مختلف مردم مواجه و بدنبال آن از فضای مثبت مجلس شورای اسلامی در قبال این درخواست عمومی مردم منطقه نیز، اطمینان حاصل کرد.

وی اضافه کرد: مراحل درخواست تاسیس منطقه آزاد بوشهر در کارگروه تخصصی و همچنین شورای عالی مناطق آزاد که با حضور معاون اول رئیس جمهور و چهارده نفر از وزرای عضو کابینه، به طور کارشناسی مورد بررسی قرار و پس از موافقت، به هیئت دولت ارسال که در آنجا نیز مورد تصویب قرار گرفت، بنابراین تاسیس منطقه آزد بوشهر، با پشتوانه کارشناسی و مطالعات جامع مورد موافقت مجموعه دولت واقع شده که نشان می‌دهد این طرح مراحل کامل کارشناسی و مطالعاتی مورد نظر دولت را طی کرده است.

مدیرکل اقتصادی استانداری بوشهر ضمن تاکید بر منتفی نشدن مصوبه دولت در خصوص تاسیس منطقه آزاد بوشهر اظهار داشت: خواست عمومی مردم همانند آنچه که در استان هرمزگان اتفاق افتاد، به همراه اطمینان دولت از فضای مثبت مجلس شورای اسلامی در این خصوص، می‌تواند زمان ارسال لایحه تاسیس منطقه آزاد بوشهر توسط دولت را تسریع کند که امیدواریم در فاصله زمانی تا سفر ریاست محترم جمهور به استان بوشهر، این موارد به وقوع بپیوندد.

درویشی در خصوص تاثیر مشخص نبودن مکان منطقه آزاد بوشهر در عدم ارسال لایحه این منطقه به مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عدم ارسال لایحه منطقه آزاد بوشهر هیچ ارتباطی به مشخص نبودن مکان منطقه آزاد ندارد، بطوریکه در متن لایحه منطقه آزاد جاسک که از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، نیز محدوده منطقه آزاد جاسک مشخص نشده و دولت پیشنهاد کرده که مجلس اختیار تعیین محدوده منطقه آزاد جاسک را به هیئت وزیران واگذار کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز