خبرگزاری کار ایران

دبیرکل اوپک:

سقف تولید اوپک در سال ٢٠١٥ تغییر نمی کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۲۵۶

احتمال تغییر سقف تولید اوپک در نشست آذرماه کمتر است و از آنها خواست در مورد قیمت نفت عجله نکنند.

دبیرکل اوپک اعلام کرد: احتمال تغییر سقف تولید اوپک در نشست آذرماه کمتر است و از آنها خواست در مورد قیمت نفت عجله نکنند.

به گزارش ایلنا از شانا، عبدالله البدری در حاشیه نشست پول و نفت لندن در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بعید است سقف تولید نفت اوپک در سال ٢٠١٥ میلادی تغییر چندانی کند، ضمن آنکه افت قیمت نفت نباید موجب نگرانی شود.

دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) اضافه کرد که عرضه نفتهای گرانتر مانند شیل اویل آمریکا می تواند با تثبیت قیمتها در سطح ٨٥ دلار دچار اختلال شود اما کشورهای عضو اوپک در بلندمدت از قیمت پایین تر نفت سود می برند، زیرا تقاضا برای خرید نفت آنها بیشتر می شود.

کاهش قیمت نفت در هفته های گذشته به زیر ١٠٠ دلار برای هر بشکه نفت گمانه زنی در باره اینکه اوپک در واکنش به سقوط قیمت، سقف تولید نفت خود را کاهش می دهد، افزایش داد. با وجود این، البدری اعلام کرد که احتمال تغییر سقف تولید نفت این سازمان در سال آینده کم است.

دبیرکل اوپک که در کنفرانس پول و نفت در لندن سخنرانی می کرد، گفت: فکر نمی کنم سال ٢٠١٥ با سال ٢٠١۴ از منظر تولید نفت تفاوت چندانی داشته باشد، مشکلی در بازارها نمی بینم.

البدری افزود که قیمت نفت پایین برای تولیدکنندگان نفت خارج از اوپک تهدید محسوب می شود، در حالی که هزینه تولید نفت اوپک پایین است، در صورت تثبیت قیمت نفت در سطح کنونی نزدیک به نیمی از شیل اویل های جهان در معرض خطر قرار می گیرند.

وی ادامه داد: اگر قیمت ها در سطح ٨٥ دلار برای هر بشکه نفت بماند، ما شاهد سرمایه گذاری بیشتری خواهیم بود و نفت بیشتری از بازار خارج می شود، نزدیک به ۶٥ درصد تولیدکنندگان نفت هزینه های بالایی دارند که این شامل اوپک نمی شود.

این مقام اوپک با خودداری از پیش بینی هرگونه نتیجه ای برای نشست آذرماه این سازمان، گفت که تصمیم برعهده وزیران نفت کشورهای عضو است.

وی گفت: ما تغییرات بنیادینی در بازار نمی بینیم، تقاضا بالا می رود، عرضه هم بالا می رود، سازمان در حال بررسی شرایط است.

البدری تاکید کرد: مهمترین مسئله این است که عجله نکنیم و آرامش داشته باشیم اما متاسفانه همه عجله می کنند، واقعا نیاز داریم بنشینیم، فکر کنیم و ببینیم چگونه می توان این موضع را حل کرد.

دبیرکل اوپک از بیان کف قیمت نفت خودداری و تصریح کرد که اوپک هدف قیمت تعیین نمی کند و همه چیز را به بازارها واگذار کرده است.

وی گفت: میانگین قیمت نفت اوپک در سال ٢٠١۴ هنوز ١٠٠ دلار برای هر بشکه است، شاخص ها چیزی در مورد قیمتهای پایین نشان نداده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز