خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش ابتدایی استان زنجان تاکید کرد:

پوشش کامل دانش آموزان لازم التعلیم دوره ابتدایی

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۲۵۲

دومین گردهمایی معاونین و کار‌شناسان آموزش ابتدایی مناطق و نواحی استان در سال ۱۳۹۳ در محل سالن کنفرانس باشگاه فرهنگیان زنجان برگزار شد.

معاون آموزش ابتدایی استان زنجان، گفت: ارزشیابی باید در خدمت آموزش باشد و تلاش می‌کنیم تا با استقرار و نهادینه سازی ارزشیابی فرآیند محور(کیفی - توصیفی) این مهم تحقق یابد.

به گزارش ایلنا از زنجان، در ابتدای این جلسه، اصغر بیات معاون آموزش ابتدایی استان ضمن قدردانی از زحمات معاونان و کار‌شناسان آموزشی مناطق و نواحی استان در ساماندهی و سازماندهی مطلوب نیروی انسانی و همچنین آماده سازی فضاهای آموزشی برای بازگشایی مناسب مدارس گفت: کیفیت بخشی آموزشی، توانمند سازی منابع انسانی و پوشش کامل دانش آموزان لازم التعلیم دوره ابتدایی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جاری است که رسیدن به این برنامه‌ها و تحقق آن‌ها منوط به همراهی و همکاری همه مدیران، معلمان و اولیای دانش آموزان است.

بیات، با تاکید بر اجرای طرح پروژه‌های علمی دانش آموزان(جشنواره جابربن حیان) اظهار داشت: باید در اجرای این طرح خود دانش آموزان حضور فعال داشته باشند و طوری برنامه ریزی کرد که دانش آموزان بتوانند خلاقیت‌ها و توانمندی‌های خود را نشان دهند.

این مقام مسئول، اجرای درس پژوهی و توسعه فناوری‌های نوین در پایه ششم ابتدایی را از ضروریات رسیدن به کیفیت آموزشی دانست و بر اهمیت پژوهش در کلاش درس تاکید کرد.

معاون آموزش ابتدایی استان زنجان با اشاره به اهمیت ارزشیابی در بهبود فرآیند یاددهی - یادگیری گفت: ارزشیابی باید در خدمت آموزش باشد و تلاش می‌کنیم تا با استقرار و نهادینه سازی ارزشیابی فرآیند محور(کیفی - توصیفی) این مهم تحقق یابد.

بیات ضمن اشاره به ضرورت توسعه ساختار ۳-۳ مدارس دوره‌ای مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: با تحقق این ساختار آموزشی شاهد موفقیت‌های بیشتر دانش آموزان خواهیم بود.

بیات، ارتقای آموزش قرآن، نظارت بر اجرای صحیح برنامه درسی قرآن به ویژه پایه سوم و ارتقای صلاحیت‌های علمی و حرفه‌ای معلمان در آموزش قرآن و آموزش آداب و مهارت‌های زندگی اسلامی(طرح کرامت) را از دیگر برنامه‌های حوزه آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری دانسته اظهار داشت: طرح پرورش خلاقیت با رویکرد اصلاح الگوی مصرف در سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی بهسازی مدیریت آموزشگاهی(طرح تعالی مدیریت مدرسه) را گامی مهم در بهبود فرآیند یاددهی - یادگیری دانسته بر اجرای مطلوب این طرح در مدارس تاکید کرد.

بیات با اشاره به اهمیت دوره پیش دبستانی در فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان و ضرورت توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی تاکید کرد بر نیاز سنجی در خصوص برگزاری کارگاه آموزشی و محتوای این کارگاه‌ها برای مربیان، مدیران و موسسان و نظارت و راهنمایی بر مراکز پیش دبستانی و ارزشیابی در دوره پیش دبستانی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه معاون آموزش ابتدایی و کار‌شناسان این حوزه به سوالان معاونین و کار‌شناسان اموزش ابتدایی مناطق و نواحی پاسخ گفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز