خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمان؛

طرح نهایی تله کابین و مسیرهای آن تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۱۵۰

شهردار کرمان از اجرای پروژه‌های تله‌کابین، بهار رضوی، ساختمان شهرداری، و احداثچهار مجموعه برای مشاغل مزاحم با مشارکت و سرمایه گذاری موسسه مالی و اعتباری عسکریه خبر داد.

شهردار کرمان گفت: پروژه تله کابین از گنبد جبلیه تا بالای کوه‌ها اجرا می‌شود و نیاز به جاده دسترسی برای انتقال مردم، مصالح و خدمات دارد، البته در آینده نیز همین جاده مسیر دسترسی مردم به بام کرمان نیز خواهد بود

به گزارش ایلنا ازکرمان، سیف الهی در نشست با استاندار و مسئولان موسسه مالی و اعتباری عسکریه ارائه طرح مطالعات مسیر دسترسی تله کابین در مسجد صاحب الزمان را از جمله اهداف برگزاری این نشست عنوان کرد و افزود: این مطالعات توسط مشاور طرح انجام شده و در آن گزینه‌های مختلف احداثمسیر بررسی شده است.

وی تصریح کرد: ۸ هکتار زمین مسطح در بالای کوه‌های صاحب الزمان(عج) وجود دارد و پیش بینی شده در آینده مجموعه‌ای به عنوان بام کرمان شامل هتل، مجموعه تفریحی و اقامتی در آن احداثشود.

شهردار کرمان با بیان اینکه مردم کرمان به کوه‌های صاحب الزمان اعتقاد خاصی دارند، اظهار داشت: فضای کوه‌های صاحب الزمان(عج) برای مردم هم معنوی و هم تفریحی است.

وی با اشاره به وجود برخی آثار تاریخی در جنگل قائم گفت: نظر میراثفرهنگی و محیط زیست نیز برای اجرای پروژه اهمیت دارد و امیدواریم با اجرای طرح، مردم کرمان بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

وی در در خصوص پیشنهاد احداثکشتارگاه صنعتی توسط موسسه عسکریه در کرمان از اعلام آمادگی شهرداری برای مشارکت و همکاری در احداثاین مکان خبر داد و گفت: در صورت موافقت این موسسه شهرداری زمین، آب و برق این مجموعه را در اختیار این موسسه قرار می‌دهد.

شهردار کرمان اجرای پروژه‌های بهار رضوی در محل میدان تره بار قدیم، احداثساختمان شهرداری، احداثتله‌کابین و احداثچهار مجموعه برای مشاغل مزاحم را از جمله پروژه‌های مشارکتی و سرمایه گذاری موسسه مالی و اعتباری عسکریه در کرمان عنوان کرد.

در این نشست نماینده مهندسان مشاور آرتا به عنوان مشاور انجام مطالعات مسیر دسترسی احداثتله کابین به ارائه این طرح پرداخت.

مشاور آرتا با بیان مسیر‌های موجود در کوه‌های صاحب الزمان از لزوم احداثجاده دسترسی با کارکرد حمل قطعات تله کابین به ارتفاعات، مصالح، خدمات رفاهی، اورژانس، آتش نشانی و امکان بازگرداندن افراد خبرداد و گفت: طول تله کابین احداثی در حدود ۱۴۰۰ متر و دارای ۱۷ دکل است.

نماینده مشاور سه گزینه را برای احداثتله کابین پیشنهاد کرد که با توجه به آینده نگری‌ها و زیبایی مسیر، طول آن و ارتفاع نصب دکل‌ها در نقاط مختلف، گزینه سوم یعنی احداثتل کابین از نزدیکی گنبد جبلیه را بهترین گزینه برشمرد.

در این نشست همچنین محمد تقی اسلامی نماینده مقیم موسسه عسکریه در کرمان به ارائه گزارشی از روند اجرای طرح مجتمع تجاری بهار رضوی پرداخت و گفت: طی چند ماه آینده عملیات عظیم خاک برداری این پروژه به اتمام می‌رسد و در نظر است همزمان برخی کار‌های اجرایی پروژه نیز آغاز شود.

وی مساحت طراحی شده برای این پروژه را ۱۶۷ هزار متر مربع بیان کرد که علاوه بر تامین ۱۵۰۰ پارکینگ واحد‌های تجاری متعددی را نیز شامل می‌شود.

شهردار کرمان نیز اجرای طرح بهار رضوی را پروژه‌ای بسیار بزرگ و قابل اهمیت برای شهر کرمان اعلام کرد و گفت: اجرای این پروژه همانند پروژه الماس جنوب شرق مشهد، برای رونق بافت فرسوده اطراف آن و توانمند سازی سکونتگاه‌های غیر رسمی در کرمان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز