خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی:

سرمایه گذاران رادر طرح‌های دانش بنیان تشویق کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۱۴۷

باتوجه به ویژه گی‌های ممتاز آذربایجان غربی و زمینه‌های رشد این استان، علی‌رغم این همه استعداد، آذربایجان غربی نیاز به برنامه‌ریزی و مساعدت مسئولان و مشارکت فعال بخش خصوصی و تمامی دستگاه‌های دولتی دارد.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی می‌گوید: باتوجه به ویژه گی‌های ممتاز آذربایجان غربی و زمینه‌های رشد این استان، علیرغم این همه استعدادآذربایجان غربی، نیاز به برنامه ریزی و مساعدت مسئولان و مشارکت فعال بخش خصوصی و تمامی دستگاه‌های دولتی دارد.

نقی‌زاده درگفتگویی اختصاصی با خبرنگار ایلنا با بیان این نکته که سرمایه گذاران باید برای سرمایه گذاری در طرح‌های اشتغال زایی و دانش بنیان تشویق شوند، اظهارداشت: توسعه بنگاه‌های کسب کار کوچک و متوسط و دانش بنیان و توسعه تعاونی‌های تولیدی کشاورزی خدماتی یکی از محوری‌ترین برنامه‌های حوزه تحت مدیریتی خودعنوان کرد و گفت: خاصیت کسب و کار این بنگاه‌ها در زنجیره تولید، حاشیه سود بیشتر چرخه عمر کوتاه‌تر است.

وی به مزیتهای مرزی استان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: آذربایجان غربی با داشتن مرز مشترک با کشور ترکیه وعراق و جمهوری آذربایجان، می‌تواند با جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و انتقال تکنولوژی فضای کسب و کار را در استان رونق ببخشد.

وی تصریح کرد: درصورت راه اندازی دفتر وابسته کار ایران درت رکیه با هدف شناسایی فرصت‌های شغلی در کشور هدف، جهت اعزام نیروی کار، صیانت از نیروی کار شاغل در ترکیه و شناسایی سرمایه گذاران ترک علاقه‌مند به سرمایه گذاری در ایران از اهداف راه اندازی دفتر وابسته کار است.

این مقام مسئول، در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی به مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور اشاره کرد و گفت: این کشور(ترکیه) دارای بازار کار مناسب برای فارغ التحصیلان جویای کار استان و استان‌های هم‌جوار است. لذا به جهت صیانت ازنیروی کار فعلی و یافتن فرصت‌های جدید شغلی و تلاش برای عملیاتی کردن انتقال بخشی از سرریز نیروی کار داخلی به این کشور و متقابلا واردات تجارب صنعتی و تکنولوژی نوین برای اشتغال زایی جدید در کشور، یک فرصت خوبی عنوان کرد.

مهندس نقی‌زاده برقطب بندی آموزشی با هدف نیاز سنجی آموزشی به منظور توانمندسازی افراد فاقد مهارت اشاره کرد و گفت: مهارت آموزی بیکاران ریشه حل و فصل بیکاری تحصیل کردگان است.

وی افزود: یکی ازمسایل مهمی است که باهمکاری سازمان آموزش و فنی حرفه‌ای در دستور کار قرارگرفته است، مهارت آموزی است که می‌تواند استراتژی خوبی برای آماده کردن نیروی تحصیل کرده و بیکار برای ورود به بازار کار باشد.: برنامه‌های آموزشی سازمان فنی حرفه‌ای برای توانمند سازی نیروی تحصیل کرده ازموارد مهمی که پی گیری آن دراستان آذربایجان غربی شهربه شهر آغاز شده است.

وی ادامه داد: برای تحقق این موضوع، قصد داریم کاریابی‌ها را فعال کنیم و متقاضیان پس از شناسایی و تفکیک توسط سازمان آموزش فنی حرفه‌ای، آموزش مهارت تکمیلی دیده سپس برای دریافت تسهیلات به صندوق مهرامام رضا(ع) معرفی شوند.

وی تصریح کرد: استاندار آذربایجان غربی و تیم کاری ایشان پیشانی توسعه اشتغال دراستان هستند که ما هم تلاش می‌کنیم خودمان رابا برنامه‌های اشتغال ایشان همگام کنیم.

نقی‌زاده در پایان سخنان خودگفت: ماقصد داریم سیاست اشتغال را ازخانه به کارخانه درقالب تعاونی هاپشتیبانی وبا مشارکت موثر کارآفرینان به صورت تخصصی وبین رشته‌ای آموزش وفروش محصولات را دنبال کنیم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز