خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان؛

ارتقای فکری و عقیدتی جامعه رسالت خبرنگاران باشد

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۱۰۸

رسانه‌ها دو وظیفه مهم دارند و آن دو وظیفه شامل انعکاس اخبار و ارتقاء افکار عمومی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: نگاه ما به مطبوعات نباید یک نگاه تجاری باشد چراکه این نوع نگاه یک آسیب جدی است، اذعان کرد: رسانه‌ها دو وظیفه مهم دارند و آن دو وظیفه شامل انعکاس اخبار و ارتقاء افکار عمومی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از خرم آباد، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، در انتخابات خانه مطبوعات لرستان، با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) افزود: حادثه عاشورا دو بخش شور و شعور دارد و آن‌گاه می‌توانیم به اهداف عاشورا دست بیابیم که به هر دو بخش شور و شعور توجه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: پرداختن به تنهایی به شور و غفلت از شعور و یا پرداختن به‌تنهایی به شعور و غفلت از شعور می‌تواند منجر به آسیب باشد. لذا لازم است آن‌گونه که بر طبل شور نواخته می‌شود بر طبل شعور نیز نواخته شود.

حنان ادامه داد: اگر شور ما همراه با شعور نباشد، چه‌بسا دستی که بر سینه می‌زنیم تفاوتی با آن گرزی که بر طبل می‌زنیم نخواهد داشت. لذا لازم است عزاداری ما همراه با معرفت، عقلانیت و شناخت باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به سه دوره تاریخ بشر شامل دوره قدرت، دوره ثروت و دوره علم و آگاهی خاطرنشان کرد: در دوره کنونی که دوره علم و آگاهی و انفجار اطلاعات و خبر است رسانه‌ها نقش بسیار مهمی دارند.

وی ادامه داد: امروز مهم‌ترین موضوعی که در جوامع بشری مطرح است، موضوع خبر است و حرکت و عدم حرکت در سطح جامعه به‌دست اصحاب اصحاب رسانه و مطبوعات است.

حجت‌الاسلام حنان با بیان این‌که افسار حرکت جامعه در دست اصحاب رسانه است، لذا رسانه‌ها می‌توانند جامعه را هم به‌سمت صعود و هم به سمت سقوط بکشانند، خاطرنشان کرد: آن‌چه می‌تواند جامعه را به سمت سقوط بکشاند، خبر کذب است. لذا خبرنگاران باید مراقب باشند به اخبار صدق پرداخته و از خبر کذب و شایعه‌پردازی پرهیز کنند.

حنان از حرفه خبرنگاری به‌عنوان یک شغل مقدس نام برد و با بیان این‌که بین شغل خبرنگاری و شاغلیت خبرنگار یک تناسب وجود دارد، تصریح کرد: جامعه‌شناسان یک تقدس ویژه برای مشاغل فرهنگی قائل هستند که شغل خبرنگاری نیز جزء مشاغل فرهنگی محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: تقدس شغل خبرنگاری به این جهت است که آن‌ها در جهت ارتقای فکری و عقیدتی جامعه سهیم هستند. لذا یک خبرنگار باید توجه داشته باشد خبرش تنها یک تنوع نباشد که مخاطب را سرگرم کند خبر وی باید منجر به تقویت حوزه بینش و عقلانیت جامعه باشد.

وی با بیان این‌که نگاه ما به مطبوعات نباید یک نگاه تجاری باشد، چراکه این نوع نگاه یک آسیب جدی است، اذعان کرد: رسانه‌ها دو وظیفه مهم دارند و آن دو وظیفه شامل انعکاس اخبار و ارتقاء افکار عمومی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: برای تحقق این مهم نیاز است روح عقلانیت و فکر و اندیشه بر مطبوعات حاکم باشد نه روح جهالت و تعصب و همچنین صاحبان فکر واندیشه و عقلانیت باید به این عرصه ورود پیدا کنند.

وی در پایان اظهار کرد: ایجاد یک محور دائمی مثل خانه مطبوعات برای این‌که مطبوعات رسالت خود را پیدا کنند، نیاز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز