خبرگزاری کار ایران

دبیر کل سازمان ملل در پیامی به مناسبت روز جهانی شهرها:

شهرداران صدای شهروندان هستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۰۴۳

امروز همچنین هنگامی است که مشارکت و همکاری شهرداران و سایر رهبران شهری مورد شناسایی قرار گیرد. دگرگونی شهری نیازمند اراده سیاسی و ظرفیت برای هماهنگی بسیاری از بازیگران و ذی‌نفعان است.

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت ۳۱ اکتبر(جمعه ۹ آبان) روز جهانی شهرها گفت: شهرداران صدای شهروندان خود هستند و نقشی متمرکز در ساخت شهرهای با طراحی مناسب و درست کردن آن ها به عنوان موتورهای رونق، نوآوری و دربرگیرندگی دارند.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد - تهران در بخشی از پیام بان کی مون آمده است: با تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر برقراری روز جهانی شهرها، هم اکنون هر سال فرصتی داریم که در آن به مناسبت یکی از بزرگ ترین و پیچیده ترین آفرینش های نوع بشر جشن بگیریم.

این روز نو یکی از میراثهای نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۰ است که در آن جامعه بین المللی بهترین ممارست ها و مفاهیم شهری از سراسر جهان را مورد کاوش قرار داد. بنابراین بجا و مناسب است، شانگهای مراسم افتتاحیه اصلی این رویداد جدید ملل متحد را میزبانی می کند.

وی می افزاید: موضوع این نخستین روز جهانی شهرها یعنی ' پیشبرد تحولات شهری ' توان پیشگامی شهرها را مشخص می‌کند. در جهانی که درآن هم اکنون بیش از نیمی از جمعیت در مناطق شهری زندگی می کنند، آینده بشرعمدتا آینده ای شهری است.

' ما باید حق شهرنشینی را بگیریم که به معنای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، افزایش تاب آوری، حصول اطمینان از خدمات پایه ای مانند آب و سیستم بهداشتی دفع فاضلاب و طراحی خیابان های امن برای عموم و فضاهایی برای اشتراک همگانی است. شهرهای قابل زندگی نه تنها برای ساکنان آنها بسیار مهم هستند بلکه همچنین برای ارائه راه حل در مورد برخی از جنبه های کلیدی توسعه پایدار حائز اهمیت‌اند. '

بان کی مون می افزاید: امروز همچنین هنگامی است که مشارکت و همکاری شهرداران و سایر رهبران شهری مورد شناسایی قرار گیرد. دگرگونی شهری نیازمند اراده سیاسی و ظرفیت برای هماهنگی بسیاری از بازیگران و ذی نفعان است. شهرداران صدای شهروندان خود هستند و نقشی متمرکز در ساخت شهرهای با طراحی مناسب و درست کردن آن ها به عنوان موتورهای رونق، نوآوری و دربرگیرندگی دارند.

جامعه جهانی در ۲۰۱۶ برای سومین کنفرانس سازمان ملل متحد درباره مسکن و توسعه پایدار شهری(هبیتات ۳) گرد هم می آیند. همچنان که بر آینده شهری خود تامل می کنیم، اجازه دهید تمامی فرصت‌هایی را به دست آوریم که شهرها برای ایجاد دستور کاری جدید و دگرگون شونده ارائه می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز