خبرگزاری کار ایران

فرماندار چالوس:

یک‌طرفه‌شدن‌های طولانی محور چالوس، سبب ایجاد مشکلات متعددی برای مردم شده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۰۲۴

سد تلمبه‌ای ذخیره‌ای سیاه‌بیشه و دو دیواره سد در حوضچه‌ها فضای خوبی برای کاربری گردشگری است که نیاز به حمایت کارگروه گردشگری استان دارد تا فعالیت‌هایش را در این بخش آغاز کند.

فرماندار چالوس گفت: آلودگی رودخانه‌های طول مسیر محور چالوس، آلودگی‌های ایجاد شونده از سوی واحدهای پذیرایی غیرمجاز و نامناسب بودن سرویس‌های بهداشتی از جمله معضلاتی است که باید درباره رفع این مشکلات تدبیری شود.

به گزارش ایلنا، محمدناصر زندی در جلسه کارگروه میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در سالن اجتماعات سد و نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای سیاه‌بیشه چالوس با بیان اینکه غرب مازندران در محور جاده چالوس یک استثناء در کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: زیبایی جاده چالوس و طبیعت بکر آن از عمده‌ترین ویژگی‌های این محور است اما با وجود این همه زیبایی دارای خطراتی نیز است.

وی افزود: یک‌طرفه‌شدن‌های طولانی این محور سبب ایجاد مشکلات متعددی برای مردم این منطقه شده است و محدودیت‌های زیست‌محیطی و حریم جاده سبب مشکلاتی در ارائه سرویس‌دهی و خدمات‌رسانی دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

فرماندار چالوس اظهار داشت: حوزه کاری اداره کل میراثفرهنگی مازندران به غرب مازندران تعلق دارد و از این رو استقرار اداره کل در غرب مازندران دور از ذهن نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید جرائم را با نگاه جدیدی ببینیم تا بتوان در حوزه گردشگری به توسعه دست پیدا کنیم، تصریح کرد: آلودگی رودخانه‌های طول مسیر محور چالوس، آلودگی‌های ایجاد شونده از سوی واحدهای پذیرایی غیرمجاز و نامناسب بودن سرویس‌های بهداشتی از جمله معضلاتی است که باید درباره رفع این مشکلات تدبیری شود.

زندی با بیان اینکه فضاهای خوبی در محور کندوان در بحثگردشگری وجود دارد، گفت: سد تلمبه‌ای ذخیره‌ای سیاه‌بیشه و دو دیواره سد در حوضچه‌ها فضای خوبی برای کاربری گردشگری است که نیاز به حمایت کارگروه گردشگری استان دارد تا فعالیت‌هایش را در این بخش آغاز کند.

وی خاطرنشان کرد: مخابرات و اینترنت که سطح ارائه خدمات مطلوب واحدهای پذیرایی است در طول چند سال اخیر بر این کیفیت توجه نشد و بنابراین باید مشکلات مخابراتی و اینترنتی در این محور هم حل شود و همچنین بازسازی واحدهای پذیرای مستهلک به دلیل وجود حرائم راه با موانع مواجه هستند نیازمند تسهیلات بانکی است.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس عنوان کرد: رودخانه چالوس به شدت آلوده است و این در حالی است که این رودخانه از رودخانه‌های حفاظت شده کشور هم محسوب می‌شود ولی برخی صنایع که بعضا حتی مجوز هم ندارند به بهانه تامین مصالح منطقه اقدام به فعالیت‌های غیر اصولی می‌کنند و آلودگی زیست‌محیطی را رقم می‌زنند و سرمایه‌گذار هم حاضر نیست دستگاه تصفیه برای واحد صنعتی خود نصب کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز